Gå til innhold
  • Bli medlem

Lekk pumpe på Omnifuel


bonzai

Anbefalte innlegg

I forrige uke kjøpte jeg meg en Omnifuel og nå i pinsen har jeg vært på fjelltur blant annet for å teste denne.

Kort fortalt begynner den å lekke bensin ut av "pumpestav" hullet når jeg har fått opp trykket. Har prøvd å smøre pumpehodet med greasen som fulgte med, men det hjalp ikke. Prøvde også å ta ut og sette inn igjen den lille dingsen som i teorien skal hindre bensinen i å komme inn i selve pumperøret. Ingenting hjalp. Ble litt skuffet siden Omnifuel pumpen etter alle solemerker skal være en god pumpe. Men uansett; tre dager med bålfyring er jo ikke direkte vondt å ta med seg heller :)

Er dette en direkte reklamasjonssak eller er det noe mer jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

dette er en reklamasjonssak! bare å stikke til butikken du kjøpte den i, og bytte den. (vil annbefale deg å bytte den, og ikke reparere selv. kjøper man noe så skal det være i den tilstanden man forventer)

hvis du leser litt i forbrukerkjøpsloven, så finner du ut en del nyttig:

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/nl-20020621-034.html&emne=reklamasjon*&&

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er o-ring. Skal denne også greases inn?

Den blir jo forsåvidt fuktet av bensinen, men det er denne o-ringen som tetter for retur-lekkasje. Selve tilbakeslagsventilen sørger jo for luft inn og tetter for lekkasje tilbake, men o-ringen tetter ventilen mot lekkasje inn i pumpehuset, hvis du skjønner.

En ny primus skal jo fungere, så hvis du har mulighet til å bytte så gjør gjerne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg forstår deg riktig, men jeg hadde samme problem på min pumpe......riktignok etter litt lengre tids bruk enn i ditt tilfelle.

Det var limet som hold "bunnproppen" på selve pumpehuset fast, som hadde sluppet taket. Jeg fikk løsnet denne, renset og satt inn med flytende gjenge-"tape" før jeg satt den tilbake. Det har fungert fint og ikke hatt noe problemer siden jeg gjorde det for et halvt års tid siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.