Gå til innhold
  • Bli medlem

Lomsdal-Visten: Norges 30. nasjonalpark!


Manepe

Anbefalte innlegg

Kongen vedtok i statsråd i dag verneplanen for Lomsdal-Visten nasjonalpark på Helgelandskysten i Nordland. : http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.6630758

Etter mitt syn er dette et av de flotteste naturområdene i Norge. Det er ikke voldsomt majestetisk målt i høye tinder og meter over havet, men tar igjen med en fantastisk variasjon av fjorder, daler, store skoger og vidder. Ikke er det folk her inne heller, og veldig få stier. En herlig villmark!

En kamerat og jeg er i gang med et større tekst-, foto- og filmprosjekt om området og skal være på tur her til og fra gjennom et helt år. Vi prøver blant annet å lage ressurssiden for området på nettstedet http://www.detgjemtelandet.no . Ta gjerne en kikk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, ser vel ingen grunn til å juble her da,

men om vintrene er det jo heldigvis ikke mange

ryggsekkturister å møte på nasjonalpark eller ei....

Et flott område for scooterkjøring, og DET VIL FORTSETTE:)

Legger ved et fint bilde fra nasjonalparken " deres " ....

post-2625-133474625338_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott side med nydelige bilder.

Planlegger flere turer dit i sommer siden det er rett i nærheten. Gleder meg som en unge.

Takk for det! Den skal, etter planen, bli bedre.

Det kan nok hende at vi støter på hverandre i en eller annen åsside. Er ute i nesten hele sommer. Første treukerstur begynner i morgen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.