Gå til innhold
  • Bli medlem

Tjøstheim Fiskestang


Skaubjønn

Anbefalte innlegg

Fikk en fiskestang av morfar i helga, det er en Tjøstheim 800... den er 15år gammel, men er ALDRI brukt, kun stått i trekket sitt bak døra på soverommet hans.. det jeg lurer på er om stangen tåler like mye som den hadde gjort når den var ny? blir materialet sprøtt på noen som helt måte sånn at faren for knekk blir større?? :? stanga er helt nydelig å se på, og det virker som en helt super stang, men i og med at Morfar fikk den til 70års dagen sin for 15 år siden, så er jeg jo litt redd for å ødelegge den, det jeg et arvestykke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, det er jo noe jeg har arvet av morfar, så vil jo ikke ødlegge den,, men vil jo bruke den alikevell, eller så har jeg jo ingen glede av å ha arvet den :D jeg får bruke den litt forsiktig, også får det gå som det går.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok trygt bruke stangen...

Jeg har vokst opp med noen Tjøstheimstenger fattern kjøpte før jeg var født og de gjør jobben den dag idag...

Jeg nærmer meg 40 og stengene har nok fylt år...

Glassfiber holder lenge :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en tjøstheim kamaru 90 inne i skottet. Det er ingen som brukt den på årevis og jeg tenkte at jeg skulle bruke den siden ingen som gjør det, men den mangler de to nederste stangringene. jeg har spurt mange butikker.

noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Den tjøstheimstanga hadde ikke jeg vært redd for å bruke. Jeg har 15 Tjøstheim stenger. Fikk en laks på 14,2 kg på den eine tidligere i sommer. Den stanga er produsert i 1969. 40 år gammel. så slitt stanga di med helsa. Alt for god stang til å støve ned.

Den stanga du snakker om er 9 fots haspelstang med kastevekt 15-50g, i 1967 kostet stanga138 kroner.

God fisketur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.