Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Compact light 3-pers


PPe

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle slå til på Bergans sitt compact light 3-pers. http://bergans.no/sider/start_telt.asp

Teltet ble kåret til ”beste kjøp” i testen som villmarksliv gjennomførte. http://www.klikk.no/reise/friluftsliv/article457292.ece

Hvis man sammenligner dette med Helsport Fjellheimen 3-camp og Hilleberg Nallo 3GT, Nammatj 3GT så kommer Bergans-teltet ganske godt ut i med tanke på størrelse og vekt. Duken er sikkert svakere, og stengene tåler sikkert ikke like mye. Er det imidlertid noen her inne som har erfaring med dette teltet?

Ser at det bare har to skt. ventiler, har noen prøvd å sy på ventiler selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg har bergans compact 3 (altså ikke light utgaven). I katalogen står det at denne skal veie 3.3 kg mens lighten veier 3.1 kg. Nå har ikke jeg kontrollert vekta på mitt telt men etter oppgitte spec er ikke forskjellen stor.

Standard utgaven er et telt som ofte selges svært billig på salg. Tror jeg betalte 1500 nok for mitt.

mvh

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har bergans compact 3 (altså ikke light utgaven). I katalogen står det at denne skal veie 3.3 kg mens lighten veier 3.1 kg. Nå har ikke jeg kontrollert vekta på mitt telt men etter oppgitte spec er ikke forskjellen stor.

Standard utgaven er et telt som ofte selges svært billig på salg. Tror jeg betalte 1500 nok for mitt.

mvh

tore

Ok, men hvordan fungerer teltet? Noen erfaringer du vil dele? Er det f.eks. nok med to stk ventiler, og kan disse lukkes effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

Har desverre ikke så mange døgn i dette teltet. Mine erfaringer er derfor begrenset. Første teltet jeg kjøpte var feilvare og måtte sendes inn. Fikk nytt uten problemer men det tok et par mnd. dvs sommersesongen i fjor. Problemet var at ytterteltet var for kort. Det manglet 10 cm fra å nå bakken på ene siden.

Kan ikke si at jeg var imponert over lufting i sommervarmen..... men dette gjelder alle telt i denne kategorien.

mvh

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.