Gå til innhold
  • Bli medlem

Pute?


fjellrypa

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som har brukt en av de oppblåsbare putene som finnes på markedet? Er passe skakk i nakken etter nok en utenatt med litt for tynn genser under hodet.

Har smugprøvd Helsport Air Pillow, men fikk litt følelsen av å ligge og balansere på en urolig, flat ball (forsøkte med både mye og lite luft i den). Ser at XXL har Ajungilaks modell, og formen på den tiltaler meg. Noen som har prøvd den?

Kanskje det bare er utstyrshysterisk tull, men jeg har i grunnen alltid savnet litt bedre hodekomfort på tur :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd diverse puter på tur, men ender alltid opp med å stappe klær inn i soveposetrekket.

Da blir det mye lettere å justere tykkelsen på puta, bare stappe mer om man vil ha den tykkere :roll:

Ender alltid opp med hodet på bar bakke ved bruk av oppblåsbar pute, har riktignok ikke prøvd liggeunderlag med innebygget pute.

Har ofte med en fleecegenser og en fleecejakke, veier ikke mye og er deilig hodepute.

Er det kalt går en på kroppen og en i puta, kjekt å ha skift om noe skulle bli våttt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har til tider prøvd meg fram med klede i vasstett pakkpose med ventil. Då kan eg enkelt justere kor mykje luft det skal vera i puta. Problemet er at alle slike posar er altfor glatt, det same gjeld liggeunderlag og sovepose, slik at puta sklir vekk frå hovudet etter litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ajungilak sin hodepute kan jeg anbefale på det varmeste. Veier så å si ingenting og blir utrolig liten sammenpakket. Denne har blitt fast turkompis for meg om min kamerat som kjøpte denne samtidig. Koster jo heller ikke mye så da er jo valget enda enklere.

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er det noen som har brukt en av de oppblåsbare putene som finnes på markedet? Er passe skakk i nakken etter nok en utenatt med litt for tynn genser under hodet.

Har smugprøvd Helsport Air Pillow, men fikk litt følelsen av å ligge og balansere på en urolig, flat ball (forsøkte med både mye og lite luft i den). Ser at XXL har Ajungilaks modell, og formen på den tiltaler meg. Noen som har prøvd den?

Kanskje det bare er utstyrshysterisk tull, men jeg har i grunnen alltid savnet litt bedre hodekomfort på tur :)

Jeg stapper klær i en pakkpose som jeg har litt luft i. Da ruller det ikke så lett.

Ellers har Ikea non små puter til 15 kr eller noe sånt, som ikke veier mange grammene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ajungilaken gir mycket god nattesøvn. Men den crappy blåseslangen knekker i kulda. Og proppen på den spretter veldig lett ut.

En treliterspose med vin derimot: Drikk tom,blås opp posen, sov som en fyllik, stå opp kl 3 på ettermiddagen, kast opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt tungt å gå videre neste dag etter "vinposemetoden," men hvorfor ikke bare ta med seg et tomt putetrekk av typen man benytter hjemme og stappe det med litt klær? Ikke på langt nær så glatt som ymse pakkeposer, tar verken mye plass eller veier mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller ta med seg en ferdigdrukket/tom vinpose? :P

Men har den fra ajungilak hos XXL selv om er fornøyd med den. Eneste jeg kan utsette er at den er litt for flat, slik at hodet ikke kommer så høyt som jeg helst skulle ha ønsket.. Synnes alikavell den var verdt pengene og har hadt den med meg på hver eneste tur siden jeg fikk kjøpt den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei. Jeg har ajungilaks oppbåsbare hodepute. Den virker ok, ihvertfall i de 3 varmeste sesongene.

Ellers et lite tips til alle turgåere:

Kjøpte silkeputetrekk med glidelås for ca 70 kr på IKEA før familiens hytte til hytte tur i Rondane i år. Det ble en kjempegod kombinasjon med silkelakenpose. Alle sov mye bedre, også fordi putetrekket bygger putene litt "opp", da de var litt mindre enn putene (som var ganske flate i utgangspunktet). Det er også mye enklere å snu seg litt med en pute som er "fri" fra posen.

Dette putetrekket kan også med hell brukes på telttur, ved å putte ullgenser mm. inn i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.