Gå til innhold
  • Bli medlem

Fossjuvet fra Indredalen (Røssdalen)


Fiskern

Anbefalte innlegg

Hei.

Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet.

Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.?

Mvh

L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke gått akurat denne turen, det er sikert fullt mulig å finne en grei rute. Du burde kanskje sjekke ut snøforholdene i området. Turistforeningen arrangerer skitur til Kjerag den 6. juni, så rent statistisk så kan det godt tenkes at det ligger igjen noe snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Stikker til Indradalen innenfor Røssdalen for å koke en eller to kjeler med kaffe i morgen. Tenkte å gå opp i Fossjuvet.

Noen som vet om det går an å gå opp fra Fossjuvet og opp på kanten for så å ta stien tilbake om Vinddalen? Hvordan er forholdene der inne mtp løs stein etc.?

Mvh

L

Jeg snakket med noen som hadde vært på fjellet på andre side, Jeg går ut fra at snøen ikke var noe problem, men var det mulig å komme opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Ja, det går greit når forholdene i bakken og urda er tørr. 

Takk for svar :)

Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ?

Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ?

Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Hva vil det si " forholdene i bakken og urda er tørr" ?

Er det best å starte fra Røssdalen og opp eller Fossjuvet og ned hvis det er usikkert om det lar seg gjøre ?

Er denne turen/ruten helt ok eller er det med livet som innsats ?

Helt ok tur for den noe trente fjellvandrer. Mye stein å forsere nedenfra og opp. Jeg vil si det er letteste vei, da steinur er lettere å gå opp enn ned. Noen dager med oppholdsvær og lite vann i elva/bekkene gjør dette til en spennende og begivenhetsrik tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

GIkk tur/retur fra Vinddalen, opp Fårelia, via Sletteskaret, forbi Fossjuvet, Korvabu, Skitdalane og til Fidjadalen i går. Flott vær og føre. Mye vann i elvene pga god snøsmelting. Godt med snø i enkelte områder. Går man Fossjuvet nå tror jeg det er godt gjennomførbart. Noe fuktig i bunnen, ved vannet oppe i juvet, pga fossen, men med sola på full guffe tørker man greit opp etter eksponering for vannstøv  :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.