Gå til innhold
  • Bli medlem

Første prøvetur i kajakk..


Anbefalte innlegg

Lørdag 24. mai tok jeg mine aller første padletak i en havkajakk. Jeg var på Platou Sport sin Outdoor-messe i Fana, og de hadde med seg flere ulike kajakkmodeller for prøvekjøring (eller prøvepadling om du vil).. Jeg hadde aldri prøvd noe sånt før, men gledet meg likevel stort :cry:

Det var sandstrand der, så det var lett å komme seg oppi. På med flytevest, og jeg ble dyttet utover. Som de fleste andre hadde jeg hørt at slike farkoster tipper rundt for et godt ord, men der ble jeg positivt overrasket. Jeg satt veldig anstrengt til å begynne med, og kajakken føltes ustødig. Men etter bare et minutt eller så gikk alt mye bedre. Jeg slappet av og storkoste meg :?: Prøvde også å lene meg litt fra side til side, men kajakken var like stødig.

Så nå er jeg nesten "frelst" :?: Kommer nok til å kjøpe kajakk med det første, enten ny eller brukt. Så hvis du har en du skal selge........ :oops: Den jeg testet het Phyrana Orca. Denne var litt trang (fikk ikke begge knærne helt nedi), men jeg fikk forklart at det gikk an å justere plasseringen på ror-"pedalene". Uansett så var det herlig å sitte der helt nedi vannet og cruise bortover..

Sikkert her som kan mye om dette temaet. Jeg er som dere skjønner helt fersk på dette, så det kan vel lønne seg å kjøpe en sånn plastkajakk som tåler "alt". Samtidig bør den tåle bølger og ha store åpninger på skottene, slik at den egner seg til kombinerte padle- og gåturer i fjellet. Må altså være mulig å trøkke en fornuftig dagstursekk ned i ett av skottene (evt. surre den fast på "dekk"). Gode råd i denne sammenhengen mottas med takk :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.