Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vi er to stykker som skal på ukes fisketur enten i Fyresdal og omegn eller i Vassfaret. Vi har ikke tenkt å ta med ski/truger. Er det noen som vet om det ligger fortsatt mye snø i høydene mellom Flå/Gulsvik og Vassfaret? Og om det er godt fiske?

Takk! :)

Annonse
Posted

Jeg har ikke gått i området, men var på Høgfjell i går og tok et bilde mot disse høydene. Strengt tatt er det vel bare snøforholdene på Storrustefjell som synes på bildet, antakeligvis er det dypere snø lenger vestover.

post-985-133474622653_thumb.jpg

Posted

Var i de sentrale områdene i Vassfaret i helga (Nevlingen, Grunntjennene, Suluvannet) og her var det snøbart praktisk talt overalt. Fisket ikke denne gangen, men fisket er jo generelt lunefullt på denne tida.

Posted

Takk for inleggene folkens! Vi har fortsatt et par dager å bestemme oss (DNT Oslo sa det var ALTFOR tidlig å dra over fjellet til Vassfaret - men de sa det samme om fyresdal og setesdalheiane og foreslo noe nærmere kristiansand!), men også nevnte det man kan se fra satellitt bilder, at det er for mange veier igjennom dalen for å få noen 'villmarks-stemning' - stemmer det? Har hørt mye bra om området da...

Takk, cookie :?:

edit - flott bilde forresten!

Posted

Det er riktig at det dessverre er bygget alt for mange veier inne i Vassfaret, men området har absolutt villmarksstemning så det holder for det. Spesielt i området oppover Buvasslia og Bringen er det fint. Og det overvintrer fortsatt bjørn i Vassfaret, men det er tvilsomt om den befinner seg der fortsatt... Jeg har aldri fisket "ordentlig" i området, men det er mye småfallen fisk der er jeg redd.