Gå til innhold
  • Bli medlem

gode muligheter for ferskvannsfiske maks 2 timer med bil fra trondheim


FjellMannen

Anbefalte innlegg

Annonse

Kan anbefale Leirvatna og Grønndalsvatna på Søvasskjølen.

Fra Trondheim kjører du E39 til Fannrem, krysser Orkla ved Forve Bru, tar av mot Kyrksæterøra ca 100 meter etter brua. (Skiltet!)

Kjør ca 20 min til du kommer til Ellingsgården gatekjøkken / parkering utme Søvatnet.

Parker på høyre side av veien. (Motsatt side av gatekjøkkenet.) Følg veien bak parkeringsplassen til du kommer til enden av veien, herfra sti til øvre Leirvatne.

Ca 30 min å gå fra parkeringa. Har du ork, fortsett stien innover til nedre Leirvatnet, Grønndalan osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, var i det humoristiske hjørnet med mitt første svar :x

Mye bra i Skjækerfjella, men det er vitterlig mer enn to timer med bil fra Trondheim, iallefall hvis man skal kjøre helt inn til Vera.

Et bra område er marka og fjellområdene sør for Selbusjøen (se f.eks kart på http://www.gislink.no)

Her er noen inngangsporter:

- Brøttem i Klæbu (Brungmarka): flott å ta med sykkel på stort nettverk av tømmerveier stengt for biltrafikk, men fullt mulig å nå fine fiskevann også til fots på dagstur (Blæstertjørnin, Sikatjønna, Turtjønna eller min personlige favoritt Dånnøyvatnet). Med sykkel eller flere dager til rådighet finnes det flere muligheter.

- Kjør til Samsjøen og prøv deg på den nederste av Lakstjønnin.

- Kjør til Selbu og opp forbi Sørungen. Gå til Fjellvatna og prøv deg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86

Har ikke vært der selv, men hører rykter om at det finnes noen bra fiskevann i fjellene ved Åfjord :roll:

Åfjord ligger da på Fosen, og det er noen timer med bil, pluss ferge Flakk - Rørvik. Da følger du bare skilter mor Åfjord når du kommer av fergen. Kan være fint med en tur over flere dager da, og sove i telt (evt. under åpen himmel om været tillater det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært der selv, men hører rykter om at det finnes noen bra fiskevann i fjellene ved Åfjord :roll:

Åfjord ligger da på Fosen, og det er noen timer med bil, pluss ferge Flakk - Rørvik. Da følger du bare skilter mor Åfjord når du kommer av fergen. Kan være fint med en tur over flere dager da, og sove i telt (evt. under åpen himmel om været tillater det) :)

Noen timer med bil til åfjord fra Trondheim?

Fra FLakk tar det 25 min med ferje over fjorden. Og ca 1 time kjøring før man er i Åfjord sentrum. Så med kjøring fra Trondheim til Flakk og med litt timing til ferje. Så tar det ca 2 timer å kjøre Trondheim til Åfjord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86

Noen timer med bil til åfjord fra Trondheim?

Fra FLakk tar det 25 min med ferje over fjorden. Og ca 1 time kjøring før man er i Åfjord sentrum. Så med kjøring fra Trondheim til Flakk og med litt timing til ferje. Så tar det ca 2 timer å kjøre Trondheim til Åfjord

Okei. Har aldri kjørt den veien selv, har bare kjørt til Ørland som tar ca 1t 45m. Men ser jo nå på kartet på Gule Sider at det ikke er så langt opp til Åfjord som jeg alltid har trodd :roll::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.