Gå til innhold
  • Bli medlem

Planlegger tur til Trollgarden og Fjellsenden i Hjelmelandsheiene 21 -24.5


Fjellfrosk

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg og en kollega planlegger en tur fra Fundingsland til Trollgarden, deretter over til Fjellsenden også overnatting på Melands Grønahei for så å dra videre ut til Kleivaland dagen ettterpå.

Er litt usikre på hvor mye snø det ligger i området. Om det er muilg å gå der nå eller om vi er for optimistiske. Området ligger på 1000-1100 m.o.h.

I stedet for å gå tilbake til Fundingsland så tenkte vi å gå over fra Trollgarden til Fjellsenden og overnatting på Melands Grønahei. Er muligens lang tur den første dagen.

Noen som har vært i området der nå ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Annonse

Hei,

jeg og en kollega planlegger en tur fra Fundingsland til Trollgarden, deretter over til Fjellsenden også overnatting på Melands Grønahei for så å dra videre ut til Kleivaland dagen ettterpå.

Er litt usikre på hvor mye snø det ligger i området. Om det er muilg å gå der nå eller om vi er for optimistiske. Området ligger på 1000-1100 m.o.h.

I stedet for å gå tilbake til Fundingsland så tenkte vi å gå over fra Trollgarden til Fjellsenden og overnatting på Melands Grønahei. Er muligens lang tur den første dagen.

Noen som har vært i området der nå ?.

Litt nekro å dra frem denne tråden, men hvordan gikk turen din egentlig? Vurderer tur til Trollgarden til våren selv ser du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nekro å dra frem denne tråden, men hvordan gikk turen din egentlig? Vurderer tur til Trollgarden til våren selv ser du.

Spesielt siden fyren ikke har vært på "Fjellforum" siden 2009....

Det vanligste startpunkt for en tur til Melands Grønahei er Fundingsland. Noe som gir 5 timers tur til hytta. Fra Kleivaland til "Trollgarden" har jeg aldri gått, men jeg mener det også er opp mot 5 timer.

Det er ingen merket sti mellom Trollgarden og Melands Grønahei (utenom rundt Grasdalen, noe som gir en 8-10 timers tur.)

Det er ikke vanskelig å gå direkte fra Trollgarden til Melands Grønahei direkte - utenom merket sti.

Du sier "våren", men da håper jeg du egentlig mener rundt 1. juli om det ikke er ski som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.