Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppevaring i telt??


Thomas.

Anbefalte innlegg

Nokon som har tips til oppevaringsrom i taket i telt, ser at mangen telt følger dette med. i mitt telt er det fester i taket for det, men har ikkje oppevaringsrom/duk. Tips til og få ein løysning til dette. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nokon som har tips til oppevaringsrom i taket i telt, ser at mangen telt følger dette med. i mitt telt er det fester i taket for det, men har ikkje oppevaringsrom/duk. Tips til og få ein løysning til dette. 8)

Jeg kjøpte et tørkeloft til mitt Exped telt. Ga 69,- spenn for det på Oslo Sportslager.

Det har 4 fester i hjørnene, pluss en løkke i midten i tillegg. Det koster jo ikke mer enn at det er verdt

forsøket å kjøpe det dersom du ikke finner noe annet. Kan jo hende du er heldig og at det passer i

Hillebergteltet ditt, hvem vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Noen som vet om tørkeloftet fra Exped nevnt ovenfor passer til Jannu?

Hei.

Jeg har bl.a. Exped Orion Extreme og Hilleberg Jannu,

Tørkeloftet til Orion er på 40X80 og passer ikke til Jannu.

Jannu har hekteløkker i taket på innertelt for tørkeloft/snor med en dim. på 25X50

I Jannu bruker jeg en snor bundet fra løkke v inngang, bakover gjennom de to løkkene i bakre del av telt og fram til løkke ved inngang.

Funker greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har bl.a. Exped Orion Extreme og Hilleberg Jannu,

Tørkeloftet til Orion er på 40X80 og passer ikke til Jannu.

Jannu har hekteløkker i taket på innertelt for tørkeloft/snor med en dim. på 25X50

I Jannu bruker jeg en snor bundet fra løkke v inngang, bakover gjennom de to løkkene i bakre del av telt og fram til løkke ved inngang.

Funker greit nok.

Takker for svar. Bruker du myggnetting e.l. eller bare snor? Har du et bilde av opplegget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Bruker du myggnetting e.l. eller bare snor? Har du et bilde av opplegget?

Bare snor, skal se om jeg får rotet fram et bilde, har de på en annen harddisk.

Jeg bruker Jannu om vinteren med exped downmat 9 DLX,

med netting i taket blir den allerede begrensede takhøyden ytterligere redusert, så det bruker jeg ikke.

Veldig fint å sitte oppreist med div. tørk hengende på en snor rundt hodet :wink:

men med luftingen som er plassert i toppen på Jannu tørker ting rimelig fort samt at kondens slipper ut.

edit: skriveleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare snor, skal se om jeg får rotet fram et bilde, har de på en annen harddisk.

Jeg bruker Jannu om vinteren med exped downmat 9 DLX,

med netting i taket blir den allerede begrensede takhøyden ytterigere redusert, så det bruker jeg ikke.

Veldig fint å sitte oppreist med div. tørk hengende på en snor rundt hodet :wink:

men med luftingen som er plassert i toppen på Jannu tørker ting rimelig fort samt at kondens slipper ut.

Takk. Jeg overnattet i Jannu for første gang i helga som var og for et telt! Mange gode løsninger og det oser av kvalitet. Det var helt vindstille så jeg brukte ikke bardunene og da savnet jeg strikken/hempen som er på telt fra Helsport; du kan rulle opp bardunene og feste de i strikken. Meget smart løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.