Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Topo Adventure kart


Anbefalte innlegg

Har Topo Pro kartserie på Coloradoe min, men vurderer å oppgradere kartene til Topo Adventure.

Er det noen som har erfaringer å dele ?

Tenker spesielt på funksjonene med 3D visning og Autoruting på Gps og kartvisning i Mapsource på Pc'en.

På forhånd takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste nyeste Garmin gpsèr m/fargekart tar Adventure kart, men en får ikke se skyggen i kartene som er nytt. En kan heller ikke bruke

3D funksjon, etter min mening ubrukelig.

Oregon og Coloradoen viser alle detaljer med Adv kartene.

Skyggefunksjonen kan en deaktivere slik at panoreringen i kartet ikke går så tregt, selv bruker jeg det sjelden.

Autorutingen fungerer sånn passe på de merkede stier.

Som Joker nevner her så er jeg helt enig, at en kan sitte hjemme å tegne spor/rute på pc, deretter se høydeprofilen

er en glimrende funksjon. Lett å se om en har mulighet å gå den strekningen.

Legger ved utsnitt av kart hvor en kan se skyggefunksjon, og 3D funksjonen.

post-1089-13347462232_thumb.jpg

post-1089-133474622325_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen vits i å oppgradere fra Topo Pro til Topo Adventure?

Hvilke fordeler vil det i såfall gi?

Jeg har en GPSMap 60CSX.

Den fordelen du får er at merkede stier blir blå av farge, ellers så blir panorereringen i kartet tregere enn pro kart.

Vet ikke om du får andre fordeler. Autoruting på stier med advent kart på 60CSx virker ikke, på f.eks Oregon virker den sånn passe.

Jeg ville ikke oppgradert hvis jeg hadde en 60CSx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autorutingen virker vel sånn passe på 60CSx'en også, iallefall på min.

Vil tro at det er stier du mener.

Har ikke fått til autoruting på stier med 60CSx, har prøvd med det meste av innstillinger, men nei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at det er stier du mener.

Har ikke fått til autoruting på stier med 60CSx, har prøvd med det meste av innstillinger, men nei :)

Hei.

Har samme erfaring med 60CSx, får ikke autorouting til å virke helt korrekt og "naturlig" i forhold til stier på den CSx jeg benytter. Er det en vei i nærheten velges denne. Har lest hele bruksanvisningen (å, jada!) samt sjekket en del på nett ang. dette. Fint å høre om noen har fått til autorouting til å velge konsekvent på stier med Adventure og 60 CSx.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........og du står oppført som fotgjenger?

Funker iallefall på min. Der det ikke virker er det gjerne feil i kartgrunnlaget, og da får jeg forslag om noen sinnsyke omveier.

Hei.

Jepp, har i nevnte eksempel satt den opp som fotgjenger. For å presisere; den kan greit velge stier dersom det er omtrent eneste opsjon, men dersom det f.eks. er skogsbilveier i ønsket retning har CSx/Adventure en tendens til å velge denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en liten digresjon

mørke skyer i sikte, gps nettet kan bli veldig ustødig allerede fra neste år.

http://www.dinside.no/813935/morke-gps-skyer-i-sikte

videre i artikkelen så henvises det til den europeiske konkurrenten som snart er på trappene, galileo.

http://www.esa.int/esaNA/galileo.html

er det noen av dere som har litt kunnskap om om hva dette er, om det finnes terminaler til det nye koordinatsystemet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.