Gå til innhold
  • Bli medlem

GoLite-produkter i norske butikker?


Rino Holt Larsen

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til eventuelle utsalgssteder i Norge (butikk/Internett) som fører GoLite-produkter?

Vet det er flere sport- og friluftutstyrbutikker i Danmark som selger GoLite (blant annet via Internett), men kunne vært kjekt å forholdt seg til norske forretninger.

Noen med erfaringer med GoLite? Sekker, telt, soveposer ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
Annonse

Har ikke sett Goliteprodukter i butikker i Norge. Heller ikke i norske nettbutikker. Har en Golite Quest ryggsekk som er 76 liter og veier 1.5 kg. Har brukt den masse, og er godt fornøyd. Den er selvsagt endel strippet, kun lomme i lokket og en stor i front. Ellers er remmer og denslags litt tynnere enn på mange andre sekker, men hvis en ikke er alt for brutal holder de helt fint vanlig bruk. Har også en jakke i paclite goretex fra Golite. Godt fornøyd med den også. Kjøpt til en brøkdel av veiledende pris på www.sierratradingpost.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en hel del enkeltprodukter selv om jeg ikke vet noen som har rendyrket konseptet her hjemme. I utlandet er det mye rart og kanskje et litt for ensidig fokus på vekten. Gjerne i kombinasjon med en fantasifull overbærenhet til manglende funksjon for produktet. Jeg har nok blødd noen tusenlapper for den erkjennelsen, men du verden for et nytt liv jeg fikk med denne filosofien.

Det mest irriterende ved hele greia er at mens jeg sparte rundt 16 kg i sekken, la det seg omtrent samme vekt rundt midjen. Trøsten får være at uten "go lite" hadde jeg drasset på vesentlig mer.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en hel del enkeltprodukter selv om jeg ikke vet noen som har rendyrket konseptet her hjemme. I utlandet er det mye rart og kanskje et litt for ensidig fokus på vekten. Gjerne i kombinasjon med en fantasifull overbærenhet til manglende funksjon for produktet. Jeg har nok blødd noen tusenlapper for den erkjennelsen, men du verden for et nytt liv jeg fikk med denne filosofien.

Det mest irriterende ved hele greia er at mens jeg sparte rundt 16 kg i sekken, la det seg omtrent samme vekt rundt midjen. Trøsten får være at uten "go lite" hadde jeg drasset på vesentlig mer.

;)

Tror alle har godt av å "være innom" den ultra lette filosofien...om en ikke nødvendigvis ender om med en sekk på under 10 kg, så skreller du hvertfall av det du ikke trenger.

For min del så er det en balanse mellom vekt, sikkerhet og komfort som avgjør hvordan jeg pakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så er det en balanse mellom vekt, sikkerhet og komfort som avgjør hvordan jeg pakker.

Det er vel den mest fornuftige tilnærmingen, vil jeg tro. For vår del tillater filosofien uten tvil både høyere sikkerhet og komfort. Dessuten større aksjonsradius og lavere terskel for å være nysgjerrige på ting på turene våre.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den mest fornuftige tilnærmingen, vil jeg tro. For vår del tillater filosofien uten tvil både høyere sikkerhet og komfort. Dessuten større aksjonsradius og lavere terskel for å være nysgjerrige på ting på turene våre.

;)

dette er så bra sagt at det svir i nussene når jeg leser det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.