Gå til innhold
  • Bli medlem

Bjøråskaret/Innerdalen - Hvor bratt er nedgangen?


Susanne

Anbefalte innlegg

HSE, det høres kjempebra ut hva du forteller om Kårvatn og turen gjennom Bjøråskaret til Innerdalen. Så vi kan bare håpe på godt vær og gode vilkår. :D Takk alle for de mange gode hintene og oppmuntringene.

Julia, jeg tror du forbytter meg med noen annen! :wink: Jeg bodde aldri før i Ålesund eller i Norge. Men kanskje jeg skulle flytte til Norge. Ikke den verste idéen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du imponerende flink til å skrive norsk. Det slår meg at nesten alle Tyskerne jeg treffer i fjellet i Norge snakker ganske brukbart norsk. Veldig praktisk, siden mine tyske språkkunnskaper ikke er tilstrekkelige for å føre en samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lindap takk for komplimenten. Slik er det praktisk for deg, fordi du kan snakke norsk med tyske folk til fjells. Og tyskerne kan forbedre norsken sin, da de kan snakke norsk i Norge. :)

Gjeldnes det er et fantastisk bilde. Ser veldig bra ut. En riktig vinterdrøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jeg synes områdene i Trollheimen er de fineste i hele Norge, -og turen fra Kårvatn til Innerdalen er en av de fineste turene! Det sier seg selv at dere må gå om Skardet, -dette er en opplevelse dere kan leve en god stund på! Første gangen jeg gikk der var jeg 16-17 år, -og hadde en sekk på 25 kg. Ingen problemer med å komme seg ned til Innerdalen.

Dessuten er en stopp innom Kårvatn påkrevd! En koseligere plass må man lete lenge etter! Det er verdt å gå ned noen høydemeter for å oppleve denne plassen..

www.svipptur.net

Ibland tror jag på nationalkaraktärer! Jag vet få svenska fjällvandrare som inte skulle sitta och svettas över kartan för att hitta varianter som

undviker Kårvatn. 200 möh - trädgränsen i Trollheimen ligger väl vid 900 möh, så man skulle alltså gå ned och upp 700 höjdmeter och

tillbringa större delen av dagen i skog. För man kan väl inte tälta där nere?

Jag har inte kartan framför mig men varianten jag hittade, utan markeringar, passerade en liten stuga där folk ofta övernattar inför en topptur

i närheten - jag tältade en bit innan. Därpå följde en spännande stigning där man fick en del överraskningar innan man hittade rätt väg upp.

Nej, det är nog inte nationalkaraktärer. Det är nog bara det att större delen av Sveriges befolkning har långt till fjäll och att det genast blir lite märkvärdigare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.