Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Nordmarka 2. Verdt det?


Anbefalte innlegg

Heihei!

Skal invistere i nytt telt. Det skal være lite, lett og billig. Skal ta meg en liten ekspedisjon på ei uke i Femundsmarka til sommeren. Har funnet ett telt som heter for Helsport Nordmarka 2 på XXL, til prisen av 999 kr. Noen som har erfaring med dette teltet? Er det verdt det? Eventuelt noen andre forlag eller anbefalinger?;)

Mvh Mattias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har nordmarka 3. synes det er et greit telt, men det veier litt mye viss du er utte etter å spare gram. men det er jo helt klart verdt prisen da. men har du tenkt til å bruke et telt mye bør du nok kansje velge ringstind 2 istede, men det er jo et kraftig pris hopp da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka 2 er bra som et enmannstelt. Hadde ikke lagt to personer i det teltet der. Men elllers er kvaliteten bra, og prisen lav. Et tips i forhold til vekt, er at du kan ligge i det uten innerteltet. Da har du ikke bunn, men tak over hodet. Og bedre plass enn med innerteltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka 2 er et veldig bra telt som du får veldig mye for pengene. Det er utstyrt med reprasjonsaker til duken og stengene. Det jeg ikke liker med det er at det er lavt under taket og at det er liten plass til to voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka 2 er et veldig bra telt som du får veldig mye for pengene. Det er utstyrt med reprasjonsaker til duken og stengene. Det jeg ikke liker med det er at det er lavt under taket og at det er liten plass til to voksne.

jeg vill ikke kalle normarka 2 et veldig bra telt. men for pengene til en som ikke skal bruke det noe serlig er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det er som regel sånn at man får hva man betaler for. Hadde det hvert meg hadde jeg gått opp til en telt model til ca 2000,- kr for da får man jo et BRA 3-sesongs telt uten at det koster for mye. Skal man først invistere i et telt er det jo fint med et man har glede av i mange år. Pluss et da får du jo et telt av BRA kvalitet, uten for mange beskymringer senere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Det er som regel sånn at man får hva man betaler for. Hadde det hvert meg hadde jeg gått opp til en telt model til ca 2000,- kr for da får man jo et BRA 3-sesongs telt uten at det koster for mye. Skal man først invistere i et telt er det jo fint med et man har glede av i mange år. Pluss et da får du jo et telt av BRA kvalitet, uten for mange beskymringer senere..

Nordmarka 2 er et bra 3-sesongs telt. Alle dagens helsporttelt duger som 3-sesongstelt med god margin, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmarka 2 er et bra 3-sesongs telt. Alle dagens helsporttelt duger som 3-sesongstelt med god margin, vil jeg tro.

jeg må egentlig si meg enig med thomas, vis du skal kjøpe et telt som skal holde og ikke veier så mye så er det verdt og kjøpe et dyrere telt men da må man jo nesten opp i 3000 for og få et bra et. men dette telte har ikke han som lagde dene linken tenkt til og bruke så mye så da er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må egentlig si meg enig med thomas, vis du skal kjøpe et telt som skal holde og ikke veier så mye så er det verdt og kjøpe et dyrere telt men da må man jo nesten opp i 3000 for og få et bra et. men dette telte har ikke han som lagde dene linken tenkt til og bruke så mye så da er det jo greit.

Du får ikke noe særlig bedre telt enn Nordmarka 2 vis du skal øke med 1000 kr. Nordmarka 2 er et telt der du får veldig mye for pengene. Jeg ville heller betalt 5000 tusen for et ordentlig vintertelt og brukt Nordmarka 2 som et 3 sesongs telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nordmarka 3 som har vært brukt en del både på vinteren, sommeren og på høstens jaktturer etter fjellrypa. Står greit i kuling og litt regn, men noe ekstremtelt blir det aldri. Har ikke brukt det under de kaldeste månedene på vinteren. Betalte 999,- for det på XXL og det har absolutt vært verdt pengene. Står det veier 2,7 kg +/- 10% og som alltid med Helsport er det +10% :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.