Gå til innhold
  • Bli medlem

Breistølen


guido66de

Anbefalte innlegg

Hei tilsammen,

jeg planlegger en tur i September fra Breistølen til Finse.

Fordi jeg må tå expressbussen i Olso klokka 9:00 har jeg ikke mulighet å kjøpe gas i Olso.

Skal jeg kjøpe gass hos fjellstua i Breistølen ? Jeg trenger gass med en fletning for Trangia gass koker.

Takk skal dere ha og jeg håper at min Norsk er ikk for dårlig.

Hilsen Guido

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei tilsammen,

jeg planlegger en tur i September fra Breistølen til Finse.

Fordi jeg må tå expressbussen i Olso klokka 9:00 har jeg ikke mulighet å kjøpe gas i Olso.

Skal jeg kjøpe gass hos fjellstua i Breistølen ? Jeg trenger gass med en fletning for Trangia gass koker.

Takk skal dere ha og jeg håper at min Norsk er ikk for dårlig.

Hilsen Guido

Heisann

Jeg er usikker på om de selger gass på Breistølen, men bussen stopper i 45 minutter på Gol (matpause og lovpålagt pause for sjåføren), så du kan kjøpe gass der.

PS! går ut fra det er Norway bussekspress klokken 0910 fra Oslo du skal ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jarmol, kjempe fin og takk, kanske vi kan møte i Oslo når jeg er på vei tilbake og drikker en eller to øl :)

Hei !

Ja, det er sikkert mye gass på Gol, men utvalget av gassbokser som som passer til din brenner kan være begrenset ? Med en spritbrenner unngår du eventuelle problemer med å få tak i gass.

God tur !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Ja, det er sikkert mye gass på Gol, men utvalget av gassbokser som som passer til din brenner kan være begrenset ? Med en spritbrenner unngår du eventuelle problemer med å få tak i gass.

God tur !

Ja, det er for så vidt eg godt poeng. Jeg koblet automatisk en trangia gass koker med den jeg har selv, og der er det standard (primus) gassbokser som passer (som de fleste bensinstasjoner har, i alle fall hvis de ligger i nærheten av typiske friluftsområder).

guido66de, en øl er alltid godt og takk for tilbudet, men jeg er nok på fjellet i utlandet rundt den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.