Gå til innhold
  • Bli medlem

Liten og solid mp3 spiller


Fjellbukken

Anbefalte innlegg

Har lett en hel del nå, og det ser ikke ut til at jeg klarer å finne de rettene sidene som selger en liten, lett, solid mp3 spiller uten batterislukende liksom-kino-skjerm med utbyttbare batterier som ikke er kina søppel til 150kr :\

Er det noen som har funnet noe dugbart produkt til å ta med seg ut på tur?

Design har absolutt ingenting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å se om du kan få tak i en gammel Creative Muvo V100 2 Gb. De produseres ikke lenger så vidt jeg vet, men er fenomenale til sitt bruk. 20 timers batteritid og ikke noe fiksfakseri. De solgte en masse av disse for 199 og 299 en periode - på expert osv. Mulig du finner dem til salgs enda....

Hardfør spiller (jeg badet med min i saltvann og den funket lenge før den tok kvelden :oops: Selve batterienheten er for seg selv. dvs at man kan bruke den som en minnestikke direkte når man tar ut batterienheten. Bruker USB 1.1, så det er noe tregt å suse over musikken, men ellers er de greie.

Bruker de minste batteriene, slik at man kan kombinene med annet utstyr.

Jeg bruker for øvrig øreplugger i fra http://www.etymotic.com/ (handler på e-bay) som også kan benyttes i formstøpt øreplugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. generasjons iPod Nano tåler en trøkk. Overlever til og med en tur i vaskemaskinen. Kostet riktignok mer enn 299,- i sin tid. Men den modellen er vel nå 2 år gammel, så du burde vel kunne få tak i en til en overkommelig pris. Min helt klare favoritt. Tror min godt brukte to år gamle iPod fremdeles har en 16-18 timer spilletid. Riktignok er det ikke utskfiftbare batterier på den, men du kan jo investere i en Solio samtidig til lading av både iPod og mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. generasjons iPod Nano tåler en trøkk. Overlever til og med en tur i vaskemaskinen. Kostet riktignok mer enn 299,- i sin tid. Men den modellen er vel nå 2 år gammel, så du burde vel kunne få tak i en til en overkommelig pris. Min helt klare favoritt. Tror min godt brukte to år gamle iPod fremdeles har en 16-18 timer spilletid. Riktignok er det ikke utskfiftbare batterier på den, men du kan jo investere i en Solio samtidig til lading av både iPod og mobil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god turløsning er å lodde på ett stort batteri altså A istedet for AAA. Har gjort dette selv på 4 GB til Clas Ohlson og har da en batterilevetid på ca 6 måneder. Den har også radio og lydopptaker, og rommer stort sett all musikken du trenger på tur...

post-4902-133474619767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godt fornøyd med denne: Iaudio G3-1024SW 1gb http://www.amazon.com/gp/product/B0006U3A1U/

Ett AA batteri varer i 50 timer med god lydkvalitet. Men denne spilleren er ikke lenger tilgjengelig... :)

Nyere spillere har degenerert med flere unyttige funksjoner som forkorter batterilevetiden (fargeskjerm, touch-screen, multi-media m.m.) uten å gi bedre lydkvalitet. Sikkert greit for dem med TV abstinenser å kunne titte på en ørliten skjerm - jeg vil spille musikk! Kunne ønske meg min spiller med 30 gb lagringskapasitet... aller helst utskiftbart minnekort.

Har du vurdert å bruke telefonen til å spille musikk? Da blir det en dings mindre å drasse på. Ulempen er at batterikapasiteten må overvåkes litt mer nøye. Kjipt å ikke få ringt heim om trøbbel eller forsinkelse fordi man har sløst bort mobilbatteri på musikkspilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bare sånn litt på siden: Jeg hadde i noen år en gammel spiller fra Sandisk som var glimrende på tur. Den var liten og hadde en imponerende batterilevetid som heller ikke ble merkbart redusert i kulde. Den var solid men desverre ikke 100 % uknuselig skulle det vise seg.

Måtte derfor kjøpe ny i forbidense med en Grønlandstur i sommer. Innkjøpet skjedde bare dager før jeg dro og valget falt på en Creative Zen type toppmodell et eller annet, som i følge div tester skal ha 25 timer batterilevetid. Den har bare internt batteri, men ettersom vi var godt rustet med solcellepanel tenke jeg at dette blir gode greier. Vel, etter en halv dag på innlandsisen oppdaget jeg at dritten ikke tålte kulde. Den lader seg rett og slett ut når den blir litt kald - enten den brukes eller ikke. Batterikapasiteten var dessuten langt under de oppgitte 25 tiimene, dette til tross for at spilleren ble oppbevart så nært kropp at den like godt kunne vært inni kroppen. Det hele endte med at jeg i løpet av turen brukte mer til på å lade mp3-spillern enn både satelittelefonen, kamera og PCen til sammen.

Til sammenligning hadde han jeg dro med en Ipod Nano type relativt billig versjon. Den hadde både imponerende batterilevetid og tålte kulde - noe jeg ble minnet på daglig.

Altså, dersom noen vurderer spiller med internt batteri så styr unna siste midellene i Creative Zen serien. Ipod Nano får derimot varmeste anbefaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg kjøpte en MP3-spiller (egentlig en diktafon som gjør alt det jeg ønsker også) på eBay for en tid tilbake. Betalte 148 daler inkl. frakt.

Den er snill på batteri og har egen sd slot som leser HC kort også.

Link: http://us.sanyo.com/Digital-Voice-Recorder-Products/SANYO-ICR-FP700D-Digital-Stereo-MP3-Voice-Recorder-with-expandable-SD-card-memory-slot

Om denne tåler veldig mye vet jeg ikke. Den liker å være på tur i allefall :)

Bruker den sammen med Koss porta pro og det lyder greit nok. Må innrømme at jeg bruker den mest til lydbøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Årene går og mine Creative spillere synger på siste verset. Kunne også tenkt meg noe høyere lagringskapasitet enn de 2 giga den ene min har også.

 

Er det noen tips på gode MP3 spillere med brukbare lyd. Må ha utbyttbare batteri - helst AAA og kanskje mulighet for å sette inn minnekort e.l. direkte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sandisk sansa clip. Tror det er en av de få mp3-spillerne som fremdeles selges i noe omfang. Den er veldig liten og lyden er god. Batteritiden er også utrolig god i forhold til størrelsen. Eneste ulempen er at noen kanskje trenger briller for å lese displayet. Den kan ta micro sd og lades med usb. Og små batteridrevene usb-ladere har jo blitt ganske billige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette markedet har død ut med musikkspilling på mobiltelefon så er det lite å få tak i.

Det er noen avdanka gamle modeller som fortsatt ligger i noen butikker.

De eneste som fortsatt produserer er iPod å da Shuffle...

Er vanligvis en Applehater, men når det kommer til mp3-spillere i 2014, så er det bare Apple som fortsatt holder på med kvalitet på det området.

Som alltid hos Apple, ingen mulighet til å bytte batteri.

(solcelle, batteribank eller AA(A)--->USB ladere)

(usb-strøm er alltid kjekt ikke bare på tur, GoalØZero Guide10 ? har tenkt å kjøpe den boksen i 3år...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med min SanDisk Sansa Clip+. Den har 8GB minne, er liten og lett med god lyd. Den har dog oppladbart batteri, som skal vare ca. 15 timer. Man kan jo evt. ha med en 'reserve-mobilbatteri' med 5V utgang og mini-USB-kontakt for å lade på tur. Den har radio, og tar MicroSD/SDHC-minnekort.

En test: http://www.dinside.no/832779/sandisk-sansa-clip

 

Ser man kan få den fra kr. 328 nå: http://www.prisjakt.no/product.php?p=490405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.