Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Superlight sovepose/ evt andre i tilsvarende pris/vekt......


Anbefalte innlegg

Noen erfaringer på denne soveposen??

http://www.moontrail.com/bergans-superlight-long.php

Har sett den til 595,- her i norge...

Vurderer denne som en lett sommerpose, evt med fleecepose inni tidlig vår/høst.........

Evt tar jeg gjerne andre anbefalinger på en liten og lett sommerpose.

PS! pga stramt budsjett bør den ligge under 1000.-

På forhånd takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke så mange anbefalinger å komme med, men jeg tror du kommer til å fryse i den posen. Med mindre du skal på tur i retning ekvator ville jeg personlig valgt en pose som var minst 10grader varmere. Blir fort overstigning av 1000kronersbudsjettet om du må kjøpe ny pose etter første tur.

Er sikker på at du kan finne betydelig varmere poser til samme prisen, men det vil nok desverre gå ut over vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn pose, betalte 299 kroner for den på den lokale butikken her.. på salg.

Jeg tok den med på hytta i påske, å lå i den første natta.. med vinduet åpent.

Vil tro det va en 6-7 minus ute.. og tempraturen inne på rommet kan ha vært rundt.. tja maks 10 grader.

Jeg våknet i løpet av natta av at jeg frøys... og jeg er en person som sover stortsett i sommerdyne hele året.

Denne er nok kjempegreier på sommeren, der det er godt vær... men noe under 15 grader ville jeg ikke satset på.

Plassmessig inni den, så er den grei.. har større problemer å komme meg nedi Helsport Lom, enn denne.

Går ann å snu seg på en vettig måte i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsport sine lette er varmere, men dem veier 900 gram, som ikke er så mye det heller.

Lom heter den andre jeg har... den har jeg brukt på seinhøsten, ilag med fjellduken over meg.

Sovepose kommer jo også litt ka din kropp tåler også... jeg krepere i tjukke soveposer som oftes.

Jeg har 4 soveposer nå...

En Ajungilak -25

En Helsport -15

En Helsport -5

En Bergans +15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Ajungilak kompaKt Summer som jeg har brukt ned mot null grader. Fungerte fint for meg, men jeg er en type som stort sett alltid har det for varmt i sovepose. Fikk den for 990 på et eller annet internettilbud i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg McKinley lettvektspose sist sommer. 600gram ca.

Ikke varm nei, men tror lakenposen vil løse det verste.

Fordel er vekta, og at den er stor nok inni.

Jeg kan dermed sove med klærne på, hvis det blir kaldt.

Verd prisen

Betalte ca 450,- i London

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.