Gå til innhold
  • Bli medlem

Fuktig sovepose i pulk


Anbefalte innlegg

Vi var på tur i dag med baby i pulk. Det regnet en del, men jeg trodde at pulkovertrekket var vanntett. Det var den ikke, og soveposen gutten lå i ble fuktig. Pulken vi har er Fjellpulken barnepulk mod. 2009.

Neste gang får jeg trekke en søppelsekk rundt posen, men er det andre som har erfaringer med andre ting som kanskje fungerer? Impregnering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker voksipose i pulken. Den er nok mer robust mot fukt enn soveposer flest pga materialet (ull) og fordi den er rimelig tykk og god. Har aldri opplevd at den har blitt annet enn litt fuktig i fotenden, selv i regnvær og søkkblaut snø. Ungene har alltid vært tørre og varme.

Ellers kan det nok være en ide å fylle etellerannet helt framme i pulken. Målet er å unngå at yttertrekket danner en grop som samler snø. Denne snøen smelter og gir våt sovepose... Helt framme stuer du det proppfullt så yttertrekket står opp som en topp. Dermed detter snøen av pulken i stedet for oppi.

Vet ikke hva fjellpulken impregnerer med, men min 15 år gamle modell er i hvert fall heftig vannavvisende. Du kan ha en ganske god dam nedi "gropen" foran på pulken, og det tar likevel ganske lang tid før det trekker gjennom. Men vanntett blir det aldri uten å bruke et 100% tett materiale. Spør du meg, kunne de godt forsterket 50 cm helt foran med etellerannet gummistoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.