Gå til innhold
  • Bli medlem

Norrøna recon


lende23

Anbefalte innlegg

Hei. Skal til å kjøpe meg ny jaktdress. Den som frister mest, er Norrøna recon, og det blir nok sannsynligvis den selv om jeg nok trolig ikke har behov for noe til den prisen. Det jeg er interessert i, er om hvorfor jeg IKKE skal kjøpe denne dressen? Noen meninger ang. dette? Kom gjerne med meninger om hvorfor jeg skal kjøpe den også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Du kan jo se på Norrøna Vassfaret på XXL. Mener jeg så en plass at det var samme stoffet, men med litt enklere, lettere løsninger (vekt). Prisen var nylig 3000,- på tilbud.

Vassfaret er laget i microfiber. Med andre ord en helt annen dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vassfaret er laget i microfiber. Med andre ord en helt annen dress.

XXL har en Gore Tex dress som heter Vassfaret, til kr 3000. Sjekk selv på XXL.no. De har også en i mikrofiber med samme navn, men det er naturligvis ikke den jeg sikter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har før vært noen livlige debatter rundt Recon-dressen her på forumet. Jeg mener at dressen har 2 klare minus:

- Tung

- Mash-lommene i jakka henger i avogtil nedenfor jakke-kanten.

Har selv recon jakke og kommer nok til å kjøpe buksa også :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har denne buksen og er ikke førnøyd. Det tok ikke lang tid før buksen viste tegn til slitasje og slapp inn vann.

Det er litt bittert når jeg forsvarte å bruke så mye penger på den at den ville vare lenge.

Til den prisen skal buksen være bunnsolid mener jeg, det er recon overhode ikke etter mine erfaringer.

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL har en Gore Tex dress som heter Vassfaret, til kr 3000. Sjekk selv på XXL.no. De har også en i mikrofiber med samme navn, men det er naturligvis ikke den jeg sikter til.

Du har for så vidt rett. Den dressen du sikter til er ikke en del av det ordinære utvalget til Norrøna, men er egentlig den gamle modellen av Forlhogna. De laget en del av disse under navnet Vassfaret for at XXL skulle få en grei grei sak å ha på kampanje. Har en mistanke om at det er meshfor i både jakke og bukse. Kanskje du kan si noe om det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe fòr eller netting i Vassfaret GoreTex-dressen. Ellers anbefales det settet. Lett, slitesterkt, solid stoff. Merker klar forskjell i soliditeten i forhold til enklere paclite-modeller. Lufting i ved lårene, og under armene på jakken. Er ikke helt stille i forhold til krav til lyd ved smygjakt f.eks, men utover det - bra kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har denne buksen og er ikke førnøyd. Det tok ikke lang tid før buksen viste tegn til slitasje og slapp inn vann.

Det er litt bittert når jeg forsvarte å bruke så mye penger på den at den ville vare lenge.

Til den prisen skal buksen være bunnsolid mener jeg, det er recon overhode ikke etter mine erfaringer.

Ove

Trodde slitasje var et "ikke-ord" når det var snakk om norrøna recon!!?? Er det ikke nettopp derfor den koster så mye? Flere som har opplevd dette? Kjipt å legge så mye penger i en dress som slites så fort!! Nå vet jo ikke jeg hva du har brukt dressen til, men høres rart ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Buksen er brukt normalt, jeg går både på fisketur på sommeren og jakter på høsten. Med andre ord ikke noe ekstrem bruk. Har også tatt godt vare på den med å ikke vaske den for ofte og når jeg har gjort det har jeg brukt det svindyre vaskemiddelet for denne type plagg. Neste bukse blir ei billig feltbukse med ei regn og vindtett packlite bukse i sekken. Den komboen prøvde kompisen min som var med på en treukers tur i finnmark for to år siden. Han angret ikke et sekund, spesielt når han så hvor våt jeg var etter ei regnskur.

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er mye delte meninger om Recon i tråden her. Har selv Recon bukse og jakke som er 3-4 år gammel og fremstår nå som " godt " brukt.

Selv med godt preg av slitasje , noen hull som er tapet her og der og mange runder i vaskemaskinen med VANLIG vaskemiddel fungerer de optimalt enda.

Det var en dyr investering den gangen de ble kjøpt , men de har innfridd mine forventniger.

Siden andre er så missfornøyd som nylig har kjøpt denne dressen kan det virke som kvaliteten har blitt dårligere de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.