Gå til innhold
  • Bli medlem

Randonne+Ski VS. Snowboard+truger


Anbefalte innlegg

Jeg er uerfaren med toppturer, har holdt meg i nærheten av skitrekket med snowboard de siste åra, men nå frister topptur-konseptet.

Jeg har noen kompiser som kjører ski og lurer på om det er helt umulig og slå følge med de på en topptur. Da mener jeg på vei opp til toppen. Ned igjen er nok ikke noe problem :shock:

Hvilket utstyr bør en velge for å klare å match'e randonne gutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg går ein del toppturar både med telemark (med randonné-funksjon, eller kva ein skal kalle det), og med truger og snowboard. Eg syns heilt klart det er lettare å gå på ski enn på truger under normale forhold. Einaste når det er hardt og byrjar bli bratt at eg klarar gå like fort på truger som eg gjer på ski. Hvis det er litt laussnø er det også tyngre å gå på truger, syns eg.

Hvis du skal henge på folk med ski, så er det i alle fall å foretrekke toppar utan flate parti i starten. Men for all del, heilt greitt å gå på truger hvis ein ikkje har det for travelt. Eg gjer som sagt det ein del også, og det er ikkje akkurat for å pine meg sjølv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter det jarmol skriver. Jeg har gått med truger og snowboard de siste 5 år og klarer vanligvis at henge på de som går med rando-utstyr, bortsett fra når der er dyyyp pudder eller rotten vårsnø.

Har byttet til splitboard i år og må si at jeg er veldig positiv til det!!! Det er litt lettere bortsett fra når det er skare/hardt føre og bratt, da er truger best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.