Gå til innhold
  • Bli medlem

Teltnedpakking


Fjellbukken

Anbefalte innlegg

Annonse

Må da være fryktelig tungvindt hvis det blåser? Pleier å løsne alt av barduner og fester untatt de tre festene opp mot vinden, også stappe fra den sia lengst fra vinden. Fort og lett selv i mye vind, samtidig som teltet er klart til å settes opp neste gang, hvor prosessen gjentas bare motsatt vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjør som henrikp. trøkk ned teltet som det siste før man forlatter campen.

kan være att man må stanne kvar av en eller annen grunn og har man da begynnt med teltet som ligger nederst i sekken så må man dra opp alt igjen.

en annen grunn er att når man kommer frem til en camp så fikser man til plassen, slår opp teltet (som ligger øverst i sekken og kan da komme fort in i teltet med hele sekken. regner det så er resterende pakking tørr, siden man ikke behøvde trekke opp alt før å få ut teltet. en annen grunn hvorfor jeg gjør på den måten(vet ikke hvis det er riktig men jeg gjør det alikevel) : hvis man bretter teltet så bretter man nesten på samme sted hver gang og da "knekker" man teltduken etterhvert. som sagt så vet jeg ikke hvis det er riktig men jeg tror det ihvertfall.

robert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er den at teltet for min del skal festes utenpå sekken i uansett tilfelle, men det er ett godt poeng i det med vind. Var en impulsiv idè jeg fikk over lunsjen 8)

En annen ting er at underlag + telt vil havne opp mot nesten 2 kg, som da enten vil henge i stroppene under sekken, altså lavere tyngdepunkt, eller på en side\"foran" og fremskaffe skjev\bakovertung sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.