Gå til innhold
  • Bli medlem

lett sommerjakke


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Annonse

M98 er vel egentlig mer en kraftig skjorte enn en jakke, hvis jeg husker den rett. Den er veldig åpen i halsen og har kun store knapper, som gjør den relativt åpen nedover fronten.

Selv på sommeren kan det være greit med en jakke som er noenlunde vindtett, så en microfiber treningsjakke e.l. er helt topp på sommeren etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slitt min bergans microlight i snart tre år nå, og er veldig fornøyd. har bært en del sekk med den, og skuldrene på jakka holder veldig bra til at jakka er så tynn. veldig lite pakkvolum. tørker veldig fort gjør den også.

anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har slitt min bergans microlight i snart tre år nå, og er veldig fornøyd. har bært en del sekk med den, og skuldrene på jakka holder veldig bra til at jakka er så tynn. veldig lite pakkvolum. tørker veldig fort gjør den også.

anbefales!

Takk, det var det jeg trenkte av info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en Bergans Microlight jakke, har prøvd en og den er utrolig lett, men hvor slitesterk

den er vites ikke :lol:

Andre med erfaring :)

Har hatt jakken selv i et par år, og har brukt den veldig mye. Den har blitt litt nuppete etter møte med hoftebelte og skulderemmene på sekken. Er heller ikke helt fornøyd med borelåsene på ermene. Men alt i alt synes jeg at slitestyrken har vært bra. Spesielt med tanke på hvor tynt stoffet er. Til og begynne med var jakken helt vindtett. Brukte den til og med på fjellet vinterstid ( Hadde med kraftigere saker i sekken ). Nå er den av en eller annen grunn ikke vindtett lengre, men jakken fungerer fortsatt veldig bra til kortere turer, sykkling og fritid. Jeg vil ikke nøle med å anbefale microlight, da den er billig og bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Microlight i snart et år og det er den jakka jeg bruker mest når det er godt vær, både på jakt, fiske og andre turer. Har også brukt den om vinteren når det ikke blåser for mye eller er for mange minus. Synes det er en suveren jakke, men har ikke hatt den lenge nok til at jeg har opplevd slitasje. Når den blir utslitt skal jeg ha en ny. Synes den er spesielt kjekk på varme dager og kvelder på sommeren i Finnmark, den holder mygga borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Bergans Microlight i 4 (?) år nå, og den er fortsatt et av de plaggene som oftest er med ut på tur! Sommer som vinter...

Den er svært lett og behagelig å ha på, og tar svært liten plass. I kombinasjon med andre plagg er den en allrounder.

Jeg har ikke merket noen slitasje enda, men den blir med meg på Norge på langs-tur nå om et par uker, -så da regner jeg med den etterhvert må si takk for seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er spesielt kjekk på varme dager og kvelder på sommeren i Finnmark, den holder mygga borte.

Mygga ja, det var den jeg tenkte å skulle stenge ute uten at det ble for varmt.

Har hatt dårlig opplevelse på fjellet i juli i finnmark med mye varme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med den utrolig lette Bergansjakken! Som en bonus opplevde jeg den som nesten vanntett da den var ny, nå er den mer av typen lett vannavstøtende.

Dere som har brukt den en stund: Påvirkes vindtettheten når jakken blir vasket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt min superlight i et år nå, og jeg har brukt den mye året rundt. Har brukt den både på svale sommerkvelder og som treningsjakke med godt med ull under på joggeturer i 10 minus i vinter. Strålende fornøyd 8)

Jeg har også inntrykk av at den er veldig slitesterk til å være så tynn, og min jakke har ingen synlig slitasje i det hele tatt. Den er bra vindtett og holder unna yr, men vanntett er den ikke og det har den aldri vært i skikkelig regnvær.

Anbefales på det varmeste!

Legger til: jeg har ikke merket at vindtettheten er blitt påvirket av vask, men den blir jo mindre vanntett etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Jeg må ta opp denne tråden igjen, et år etterpå: Min erfaring er at vindtettheten i Bergans' mikrolight-jakke faktisk BLIR påvirket av vask. I hvert fall opplever jeg den som mindre vindtett nå, etter å ha brukt den veldig mye, og vasket den mye (blir fort litt stink ved svettefulle aktiviteter). Jeg synes rett og slett den er blitt litt "kald" når det blåser (eller når jeg sykler ned alle bakkene til jobb).

Synd, men sant.

Annen slitasje har jeg ikke merket, annet enn at den er blitt litt nuppete nederst på ryggen, men det er fordi jeg alltid går med ryggsekk.

Noen som kan anbefale en lignende jakke, som holder på vindtettheten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.