Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk


Greger

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med para ranger sekken til Norønna. Står mellom den og Svalbard sekken, som er litt lettere men tynnere stoff.

Tips mottas med takk :shock:

Og ja har sett på gamle tråder.

MVH

Greger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte min Para Ranger for tre år siden og syntes den var litt dyr, men har ikke angret et sekund. Jeg har hatt utrolig mye bruk for den. Både til lengre turer i fjellet med telt og til korte hytte og fisketurer. Sekken er aldri for liten og 30 kilo går utmerket. Jeg kan i alle fall anbefale den. Jeg er 176 cm høy og den passer meg perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 184 og har prøvd sekken litt med 20kg , men det er all erfaring eg har med den. Virker som en kan komprimere den så den ikkje virker så "stor". Har også prøvd Nansen sekken (forgjengeren til Svalbard) med ca 30kg en 4-5 timers gange og den var god å gå med, men virker litt "spinkel" i stoffet.

Greger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare rukket å bruke Para Rangeren min på et par turer med ungene, men erfaringene til nå er veldig positive. Kjøpte sekken nettopp for at far skal kunne bære tungt mens barna er for små til å bære alt selv. Dermed blir det mye i sekken.

Sekken er virkelig diger, den har et bredt og godt hoftebelte som sitter godt på meg (188cm.) Sekken har store lommer og flere stropper til kompresjon og utstyrsfeste. Klargjort for drikkesystem og antenne.

Det kanskje viktigste med sekken er det solide inntrykket den gir. Sammen med god bærekomfort sitter man rett og slett igjen med den gode følelsen av å ha bra utstyr som kommer til å vare. Stoff, sømmer og glidelåser er av det grove slaget, noe som gjør at sekken veier rett i overkant av fire kilo.

Hadde gjerne sett at den nederste åpningen hadde vært litt større, da det er litt plundrete å få inn og ut en litt stor sovepose. Men det går det også!

En super sekk som kan anbefales på det varmeste!

PC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.