Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye å spare ved kjøp fra USA


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kjøpte nylig en lettvekts regnjakke og bukse til min søster fra USA. Dette kostet $79 for jakken og $69 for buksen.

(North Face Venture Jacket og Venture Pant)

Dette var vanlig utsalgspris, og ikke noe salg.

Med UPS flyfrakt (3 dager) og toll/mva kom dette på ca. 1650kr

Var innom G-Sport på Alna i Oslo i dag, og så identisk jakke og bukse til den nette pris av 2000kr og 1350kr.

Dette er 400% dyrere enn hva de koster i USA :lol:

Det er også store forskjeller på andre merker. En ArcTeryx Theta AR jakke som i Oslo koster 5500kr, får du for 2600kr der borte.

For de som vil sjekke ut nærmere, så heter butikken i USA www.moosejaw.com

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg tror alt sportsutstyr er dyrt i Norge. Jeg kjøpte en 90 liter Lowe Alpine Cerro Terro 75 liters ryggsekk til 1400 kroner på ferie i Dublin for et par år siden. Den noe enklere Frontier koster 1995 på Sportsnett.no.

Både North Face og Lowe Alpine har temmelig stive priser her i landet.

Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket litt på prisene på "Sportsnett" og er overrasket over hvor dyr den butikken egentlig er.

Hvorfor tar de 60 kroner for Real turmat når XXL bare tar 40 for samme posen ?

Lexan drikkeflaske tar de 150 for. Den får man helt ned i 60 kroner hos utenlandske postordrefirmaer.

Jeg kan heller ikke fatte og begripe hvorfor en dagstursekk på 36 liter skal greie å koste 1000 kroner. Hvem trenger noe slikt ? At en diger pakkrammesekk kan koste mye er forsåvidt greit fordi man skal bære tungt i den. Da er det viktig med bærekomfort osv.. men en sekk på noen og tredve liter merker man jo ikke at man har på seg uansett.

Er det en sånn psykologisk greie som gjør at folk tror postordre er billig slik at de ikke sammenligner priser ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte Primus sin Litech Mini kjele på XXL for 269kr.

Denne skal sportsnett ha 299kr for + porto.

Men jeg vil tro at XXL får bedre rabatter hos sine leverandører pga. volumet.

Det samme kan vel sies om Norske butikker sammenlignet med de store sportsgigantene i USA.

Men når G-Sport kan finne på å selge den North Face jakken for 2000kr som i USA koster 550kr ($79), så er det noen som skurrer.

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Recreational Equipment, Inc. selger en drøss med saker, og eget merke er både billig og brukbart (kjøpte et telt der da jeg var "over there" tidligere i sommer). Der kan man også bli medlem - for $15 får man inntil 10% på de fleste normalprisvarene. Sier seg selv at det ikke skal rare handelen til før medlemsavgiften er innspart.

www.rei.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G-sport er ikkje forhandlerar av North Face feks, så prisane der er det den enkelte butikk som får med leverandør. G-sport har derimot bedre prisar hjå en del andre merker, noko som gjer at dei kan selge billigare varer enn feks XXL av desse varene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.