Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags brenner har du?


Hva slags brenner/kjøkken har du?  

166 stemmer

  1. 1. Hva slags brenner/kjøkken har du?

    • Primus ETA serien
      4
    • Primus Gravity serien
      5
    • Primus Multifuel EX
      1
    • Primus Omnifuel
      60
    • Primus Gass brenner
      3
    • Optimus Nova
      11
    • Optimus Nova+
      10
    • Optimus Hiker+
      0
    • Optimus 8R, 111, diverse
      8
    • Optimus Gass brenner
      3
    • MSR Dragonfly
      10
    • MSR Whisperlite
      8
    • MSR XGK EX
      6
    • MSR Gass brenner
      3
    • Trangia stormkjøkken
      4
    • Trangia med gass
      7
    • Trangia med multifuel
      0
    • Andre storm kjøkken
      0
    • Coleman 442
      9
    • Coleman 533
      3
    • Coleman 550
      1
    • Coleman Apex
      1
    • Coleman Fyrestorm
      0
    • Coleman Gassbrenner
      0
    • Annet
      10


Anbefalte innlegg

Annonse

Min benzinbrænder står ikke på listen, så jeg måtte stemme på "annet".

http://www.snowpeak.com/back/stoves/white_gas.html

Jeg har udgaven med det mindste brænderhoved (GS-010R, nederst på siden). Foruden det har jeg også en PocketRocket kompakt gasbrænder og et Trangia stormkøkken med den traditionelle spritbrænder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MSR Simmerlite - burde ikke den være med? Lav vekt, svært lite støy og idiotsikker. Ulemper er plastpumpe som man må være forsiktig med i hard kulde og at justeringa er ganske binær - det er bånn gass eller bare fisling.

Har også en utgammel diger messingtingest og en sånn derre 111 av noe slag. Blå boks. Selger 111en, men messingklumpen skal ligge i båtkista for landhugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En MSR Dragonfly - i forhold til varmeregulering overgår den det meste. Enkel og grei - ihvertfall så langt.

En for tiden indisponert Primus MFS - slangen tok fyr, og ny MSR Dragonfly fra USA kostet ikke så mye mer enn ny slange - men den blir sikkert satt i stand igjen. (Den fungerer, ingen lekkasje der det brant, men jeg stoler ikke på en slange som har brent gummi ut gjennom metallstrømpa)

En enda mer indisponert Optimus 111 (stillebrenner) må bytte nål, og pusses opp fra bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant resultat.

Nå kan vi selvsakt lure på hvorfor.

Jeg tror at pris kommer en ned på prioriteringslista, og at tilgjengelighet, service og mulighet til å få deler er avgjørende.

Da blir igjen markedsføringen selvforsterkende.

Når det gjelder markedsføring og tilgjengelighet har Primus alltid vert der.

Optimus har rotet en del, ulike importører, nye eiere, og dette har gått ut over salg, sevice og kvalitet.

De andre er bare småtterier i sammenhengen.

Det tar lang tid å bygge opp et godt rykte (igjen?)

Kommer bare på Skoda som har klart det på "kort tid".

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at folk leser endel tester før de kjøper brenner. Spesielt gjelder det de som skal ha sin første.

Det har vært en tendens til å rose brennere som brenner alt fra ved til bensin opp i skyene.

Jeg sier ikke at Omni er noen dårlig brenner. Den er aldeles udmerket, godt bygget, men jeg skjønner ikke hvorfor Nova f.eks ikke får bedre ressultater i testene, og dermed større markedsandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.