Gå til innhold
  • Bli medlem

Gore Tex - 2-lag vs 3-lag


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei

Jeg vurderer å kjøpe meg en Gore Tex jakke, og lurer på hva som anbefales av 2 eller 3-lag.

Jeg trenger ingen jakke til kalde vinterdager eller fjellklatring, men en enkel jakke til turer i fjellet. Eventuelt en jakke til bruk i påskefjellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sverger til 3-lags hele året, men det kommer av ganske allsidig bruk og at jeg derfor er avhengig av god slitestyrke. 2-lags blir ikke like robust, men er til gjengjeld mere myk, lett og behagelig å bruke. Dersom det kun er snakk om lette turer uten klatring, kryping oga andre aktiviteter som fører til friksjon mot jakken, så hvorfor ikke gå for en 2-lags? Billigere er det vel også :lol:

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg vurderer å kjøpe meg en Gore Tex jakke, og lurer på hva som anbefales av 2 eller 3-lag.

Jeg trenger ingen jakke til kalde vinterdager eller fjellklatring, men en enkel jakke til turer i fjellet. Eventuelt en jakke til bruk i påskefjellet også.

Hvis pris ikke spiller noen rolle, hadde jeg satset på en 3-lags.

Den er litt stivere, men tåler mere og kan brukes til allt.

Når det stormer og regner som verst synes jeg det litt stivere stoffet i en 3-lags fungerer bedre. Litt vanskelig å beskrive, men jeg synes ikke det trykker seg inn til kroppen på samme måte som en mykere 2-lags.

Roger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg og skulle gjerne hatt flere synspunkter fra dere som har prøvd begge deler.

Og hvordan er Gore-Tex Paclite i forhold? Er det noen forskjeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt tolags Gtex, men utifra bruksområdet du beskriver ville jeg sett en del på pris. Norrøna Packlite er jo packlight da, men den ser jo knapt ut som ei fjelljakke.

Dersom du drar inn påsketurer i fjellet som bruksområdet så er det viktig at snøringer og hette har god funksjonalitet..

2 lags vil i alle fall holde lenge for de flestes behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.