Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Mount Kenya


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg planlegger en tur opp til Mount Kenya i løpet av høsten. Etter fjellturen planlegges det en tur på safari. Har tenkt å kjøpe turen av et lokalt firma (Mount Kenya Expedition/ http://www.mountkenyaexpeditions.com/ ). Er det noen som har prøvd denne typen firma?, er de til å stole på eller risikerer man å stå på flyplassen i Nairobi uten penger og uten guide?. Turen havner på ca 15.000 pr pers (+fly), greit å kunne stole på guiden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

Vet ingenting om det firmaet, men jeg var på mt. Kenya i desember 2008 og har skrevet litt om det her:

http://sigowet.blogspot.com/2009/01/mt-kenya.html

Jeg bar alt utstyret selv ink.l mat og kokeutstyr og betalte kun for guide (i tillegg til parkavgifter). Da kom en 6 dagers tur på 2300 kr.

Synes nok din pris var høy. Ingen problem å arrangere turen selv lokalt. Jeg skal på safari (4 dg) som er arrangert fra Norge og det kommer på ca 4000 kr.

Generelt vil jeg si at kompetansen til guidene på mt. Kenya er ganske laber. De kan veien og slå opp et telt, men de er ikke gode til å håndtere problemer. Da jeg fikk høydesyke ville guiden tvinge meg videre og jeg måtte krangle med han for å få snu (det ble endel ekstra arbeid fordi bæreren til kollegaen min hadde teltet mitt i sekken sin og han var gått noen timer i forveien for å snakke med noen kamerater). Hyggelige folk og vi hadde en fin tur, men afrikanere generelt har en helt annen tilnærming til hvordan de løser problemer enn nordmenn og disse guidene er ikke noe unntak. Skulle jeg tatt turen igjen ville jeg gått uten guide. Fjellet er ikke verre enn en 2000 m i Jotunheimen i september reint teknisk og klimatisk, men så har vi jo høyden i tillegg da... men som sagt, tror ikke guidene har så mye å tilføre her.

Ps. Det er INGEN steder i Kenya du får kjøpt/leid kvalitetsutstyr til fjellvandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.