Gå til innhold
  • Bli medlem

Pakkrammesekk eller Anatomisksekk??


shark76

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,

Anatomisk er generelt sett bedre å bæra. Den er lettare, du slepp den ramma av(vett no ...... eg)....

Gregory Denali Pro Large 115 l. 5999,-, men absolutt verd gryna. Har den, og med 40 kilo på ryggen, så kjennast da ut so 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bære litt vekt, og vil ha muligheten til å ta med en tung bør når det trengs, så nøler jeg ikke et sekund med å anbefale Norrønas Recon Pack 125l. Syncroflex bæresytstemet er kjempebra synes jeg og sekken har alt du trenger av festeanordninger og plass...en fullkommen sekk rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg nok valgt anatomisk sekk til et slikt bruk, ettersom jeg syns det er bedre å bære. Og til normale teltturer så bør det holde med 20-30 kg, avhengig av lengde på turen og tid på året. Eneste jeg kunne tenkt meg å kjøpe rammesekk til, er jakt på større dyr, der vekta på sekken kan bli betydelig tyngre enn 30 kg (på de heldige dagene). Men det er nå bare en personlig preferanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergans alpinist er en meget god sekk til den bruken du skisserer. Rammesekken er fin hvis du skal bære ekstremt tungt eller skal bære uhåndterlige ting. F.eks et reinsdyrslakt. I forhold til andre toppsekker er dessuten alpinisten relativt rimelig. Har hatt en alpinist i ca 10 år selv nå. Vil tro den har godt over 300 bruksdøgn og den er på langt nær utslitt. Når den en gang blir det kjøper jeg nok ny alpinist. Har fått fikset glidelås på sidelomme og opplevd meget god service fra Bergans i den forbindelse. Sendte den inn og fikk den tilbake ferdig fikset, betalte ingenting utenom portoen inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.