Gå til innhold
  • Bli medlem

Påskeplaner?


larka

Anbefalte innlegg

Selv om det bare er en brøkdel av befolkningen som reiser på påsketur, regner jeg med at mange av Fjellforums brukere har planer for påsken. Det kunne vært artig å høre litt om folkets planer for høytiden. Skal den tilbringes i lavlandet, ved sjøen, til fjells eller utenlands? For egen del er Valdres og Øystre Slidre spikret i år som mange ganger tidligere, men en tur i Gausdal Vestfjell med avnyting av kvikklunsj og appelsin i strålende sol med skareføre står også på ønskelista.

OBS! http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3007650.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen VAR å komme i nærkontakt med fjellområdet som ligger Bergenserenes hjerte nært, Stølsheimen, men når turfølget ikke har giddet å ta ut ferie før i siste liten, og da får nei fra arbeidsgiver utgår planene :\ Så det blir nok en skitur i ryfylkeheiane fra ons-lør regner jeg med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To fjellglade kompiser kommer oppover. I år blir vi ikke å leie hytte, men satser heller på lange dagsturer. Turene vil finne sted fra Saltfjellet i nord til Børgefjell i sør. Ser virkelig fram til å besøke disse ensome fjellområdene, da vinteren for mitt vedkommende ikke har gitt det helt store utbyttet.

Før den tid skal jeg imidlertid gå en "referansetur" for meg selv. Egentlig er det snakk om en pingletur på i underkant av 15 km. Men denne turen betyr noe helt spesielt for meg, siden jeg har gått nøyaktig den samme trasseen mellom 15. mars og 15. april hvert eneste år siden 1990. Det er snodig å legge merke til forandringer i alt fra snømengder til rypebestand fra år til år. Et år fikk jeg se fem elger på rekke og rad, mens jeg et annet år ramlet på hodet i en åpen bekk, da jeg skulle hente kaffevatn :wink: Det kryr av plasser som det knytter seg helt spesielle minner til. I tillegg er denne turen en god indikator på egen fysisk form.

God påske til alle fjellglade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille og rolige turer slik at jeg ikke utsetter meg for farer. Følger de anvisninger Røde Kors hvert år presiserer. Følger bestandig oppkjørte og merkede spor. Da er det lett å få hjelp hvis jeg blir litt solbrent eller har antydning til gnagsår :)

------

Tulla!

Årets påske blir:

Toppturer / offpist på Helgelandskysten med fjæra i bunn av fjellet. Forhåpentligvis urørte fjellsider. Men ingen tanker om løssnø!

Det første var et lite spark på skinnleggen til Røde Kors og deres skremselspropaganda gjennom mange år i påsken!

Husk rasfaren!! Det har vært/er lagdelinger i snøen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig å bo på Svalbard et halvt år nå, så på lørdag skal jeg ut på en tidagerstur blant fjell og breer (og kanskje isbjørn?). Turen blir i området mellom Adventdalen og Reindalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første var et lite spark på skinnleggen til Røde Kors og deres skremselspropaganda gjennom mange år i påsken!

Hater offtopic, men dette kan ikke stå ubesvart. Hadde du vært med og sett hva rødekors-mannskaper utsetter seg for i all slags vær pga uerfarne påsketurister som gjør IDIOT-vurderinger hadde du kanskje holdt deg for god til slike uttalelser. Flott at du sikkert er norgesmester i vinterskillz, men ikke glem at mange trenger råd og veiledning.

Ellers tilbringes påsken på og i tilknytning til Hardangervidda Syd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At røde kors går bredt ut og advarer blir ofte ulv ulv. Men i år er det litt spesielt mange steder i landet med utrygge snølag. Desto større grunn til å være på vakt.

Min påske (fra tirs-ons) blir på hytta med toppturer i området Stranda/Sykkylven/Stordal/Valldal og kanskje en tur fra Hornindalsområdet. Innslag av bortoverski blir det også, og sikkert litt skitrekk. Er litt bekymret for været akkurat nå, håper det blir bedre enn langtidsvarselet. Palmehelgen starter i alle fall bra med mye sol lørdag :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.