Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisfokus.


Anders34

Anbefalte innlegg

Noterer meg at det er et voldsomt fokus på priser her inne. Skjønner selvfølgelig at folk ønsker og spare noen kroner, men det får da være grenser. Har man en stor interesse i livet bør man kunne unne seg prudukter av høy kvalitet, og som koster noen kroner. Da bør det heller spares inn andre steder. Selv er jeg redd for en utvikling der vi sitter igjen med XXL og G sport forettninger over det hele. Der du må vente i en halv time før du får hjelp, og når hjelpen kommer blir du møtt av en tyggegummityggende 14-åring som har liten eller ingen kunskap om produktene. Jeg synes heller vi bør støtte opp om spesialforettninger som kjører på topp kvalitet, høy erfaring og kompetanse. Min egen erfaring er faktisk at dette ikke blir så mye dyrere i lengden.

Når en bukse koster 199,- synes jeg også at det bør ringe en bjelle i forhold til ett og annet. Hvem har produsert stoffet ? Hvem har sydd plagget sammen ? Har en lei følelse av at det finnes mennesker et sted på veien som lever under vankelige kår. Billige produkter har dessuten en tendens til å bli kastet med et lettere hjerte enn tilfellet er med et produkt man har brukt litt penger på. Noe å tenke på i forhold til miljøet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å begynne med det siste du nevner, at billige produkter indikerer at noen mennesker syr dem for veldig lite penger, det er vselvfølgelig sant. Men det garanterer man seg ikke mot ved å kjøpe dyre produkter. Når vi ikke tenker spesielt på friluftsklær, men på moteklær generelt, har jeg forstått fra TV/aviser at dyre merkevarer blir produsert i de samme fabrikkene som produserer billige klær. Dessverre, for da er det vanskelig for en forbruker å vite hva vi skal kjøpe for å unngå utnytting av fattige personer. Det beste er vel å kjøpe klær "produsert i Norge", men jeg er redd for at det ikke finnes så mange slike klær. Jeg har sett noen norske designklær og har selvfølgelig en Dale-genser. Og ja, de er veldig dyre og man må ha råd til dem.

Helt enig med deg at det lønner seg for miljøet å kjøpe et litt dyrere produkt som har lenger levetid enn 2 billige produkter med kort levetid. Jeg synes det gjør vondt hver gang jeg kaster noe som skulle ha vart lengre. Prismessig er det ofte det samme, men vi bør tenke litt langsiktig. På den andre siden er mange produkter her til lands veldig overpriset. Se bare på prisforskjellen mellom norske butikker og utlandet (USA/Europa). Da lønner det seg å vente på salget. Men som du sier er det fint at vi har spesiallbitukker med ansatte som kan noe istedenfor bare XXL.

Jeg får inntrykk av at det bor mye folk med god råd i Norge og at det er grunnen til at dyre butikker overlever. Da er det kanskje ikke noe problem at noen av oss foretrekker å handle på salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Anders

Jeg er enig i at kvalitetsprodukter sjældent fåes til billige penge, men det er dog ikke det samme som at droppe prisbevidstheden.

I år som tidligere år, har jeg efter egen mening, købt kvalitetsprodukter (Helsport, Åsnes, Fjellpulken) og brugt mange penge (12500,- kr) på godt udstyr. Jeg gør det fordi jeg håber det kan betale sig i længden, og at mit telt fx vil holde mange år, mine ski ligeså osv osv.

Men jeg leder dog stadig efter det billigeste sted at købe mine kvalitetsprodukter. Produktet er jo det samme. Knowhow´en er muligvis ikke tilstede XXL, men den bør, alt andet lige, vel også primært befinde sig i dit hovede. Du er jo både afhængig af og køber af udstyret, og jeg vil nødigt have overladt kritiske produktvalg til en tilfældig ekspedient, selv i en "ekspert"-butik.

Viden og prisbevidsthed er vejen frem :)

God dag

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er heilt enig med Anders, har opplevd og komme inn på g-sport, xxl og møtt folk som ikkje har peiling på ka dei snakker om i det heile tatt, men går du f.eks på (for dei som bur i Bergen) outdoor, platou. ute, våpen søylen (for dei som jakter) so møter du folk som har god kompetanse på dei selger, eg har sjølv møtt ansatte fra platou i skarveheimen. Nei me må ta vare på dei gode sportsbutikkene me har. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd og komme inn på g-sport, xxl og møtt folk som ikkje har peiling på ka dei snakker om i det heile tatt,

En jente jeg kjenner fikk for noen år siden jobb på Sportshuset. De to første to-tre ukene hennes på jobb var hun på kurs hos Nike, Asics og Addidas for å lære alt om deres løpesko. Tilbake i butikken ble hun plassert i golfavdelingen og villmarksavdelingen. Hun spiller hverken golf eller er noen gang ute på tur...

:D

Ellers er jeg enig i at det ofte lønner seg å kjøpe de litt dyrere produktene i lengden. Med mindre man er helt fersk og ikke helt vet om turlivet er noen man vil satse på. Da bør man heller se om man kan få lånt seg noe ordentlig utstyr fremfor å kjøpe noe billig ræl. Kjenner flere som har fått helt aversjon mot telt og sovepose etter å ha gjort et "røverkjøp" i en eller annen billigbutikk, og hatt to miserable netter i et lekk telt i en for kald sovepose :-)

Selv er jeg en ivrig handler hos sportsnett, og setter pris på at de som jobber der faktisk kan svare på spørsmål og gi gode råd. Riktignok er det et poeng i det Jakob sier om at man bør vite litt om utstyret man skal kjøpe på forhånd, men ofte kan man bli gjort oppmerksom på ting som endrer litt på ens meninger når man prater med en dyktig ekspeditør. Ikke alt er som i reklamen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å gå direkte ut mot en aktør, er det flere ganger man opplever att kompetansenivået ikke lever opp til prisforskjellen.

Dessuten, hvis alle har mentaliteten at de bare skal gå på den dyre butikken med den gode servicen, kan de jo ta betalt hva de vil

(som forsåvidt nesten er tilfellet idag), og da er det bra at det finnes kjeder som f.eks XXL som trekker ned prisene og konkurrerer på dette.

Det gangner alle, uansett hva enkeltpersoner vil ha det til. Alle har stemmerett på markedet, og man stemmer med pengene sine,

og det er tydeligvis mange som liker xxl og g-sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg ofte slik att ett "høykvalitets produkt" ofte selges til forskjellige priser! Det er ofte stor forskjell på prisene på ett og samme produkt i de ulike butikkene. Derfor er mange av oss litt prisfokuserte!

Om jeg jeg da kjøper det spesielle produktet over disk av en fjortis eller en garvet polarfarer er meg likegyldig, hvis jeg kan få det betydelig billigere på den ene plassen!!

Dere som IKKE trenger å kikke på prislappene før dere handler er selvfølgelig heldige........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, hvis alle har mentaliteten at de bare skal gå på den dyre butikken med den gode servicen, kan de jo ta betalt hva de vil (som forsåvidt nesten er tilfellet idag), og da er det bra at det finnes kjeder som f.eks XXL som trekker ned prisene og konkurrerer på dette.

Det gangner alle, uansett hva enkeltpersoner vil ha det til. Alle har stemmerett på markedet, og man stemmer med pengene sine,

og det er tydeligvis mange som liker xxl og g-sport.

Det største problemet med bla. de to aktørene du nevner her er det begrensede utvalget. Jeg har hatt f.eks. Helsport, og vil ikke ha det igjen. Dermed kan jeg ikke gå til XXL og be dem skaffe meg et Hilleberg-telt til en rimeligere pris. Har hatt Berganssekk, og vil ikke ha det igjen etc... Og det er her de små spesialistbutikkene kommer inn i bildet, de har oftere et mye bredere utvalg enn de store kjedene, og vil mest antagelig kunne finne et produkt som kunden er veldig fornøyd meg, ikke bare "sånn passe tilfreds"

Samtidig vil jeg legge til at selvom jeg kjøper de dyre produktene (sekk, telt og sovepose) hos en spesialist, har jeg ikke noe problem med å kjøpe mer genersiske varer hos XXL. Eller Nille for den saks skyld. Telt til 6000,- og kaffekopp til 8,- :wink: Fleecegenseren min kan det godt stå Stormberg på, men jeg stoler ikke på en skalljakke med samme logo...

Pris er viktig, men et godt produkt er viktigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Veldig mange fine og nyanserte innlegg her!

Er enig i mye av det dere skriver; og vil selv gjerne få poengtere at i denne businessen får man virkelig det man betaler for.

Jeg fikk selv opp turinteressen i ca. 2005 og har siden da handlet turutstyr/-klær for i overkant av 50.000 kr.

Vanligvis når jeg kjøper "ting jeg ikke har greie på" pleier jeg å legge meg ca. 20% over "medianprisen" for produkttypen og tenker at dette vil sikre meg et noenlunde bra produkt av typen. Jeg må si at de første 10.000 jeg investerte i i klær nok desverre hadde gått rett i dass dersom vi ikke hadde hatt den flotte kjøpsloven vi faktisk har i Norge. Noe av utstyret listet nedenfor var på reparasjon hos fabrikken opptil 3 ganger før jeg fikk kranglet meg til å spytte i mellomlegget for å gå opp på skikkelig utstyr.

Eksempler på saker som gikk i stykker etter kort bruk er: Helsport HS3 turbukse (1800.-), H/H skalljakke (3600.-), Bergans Rondane ryggsekk (ca. 2000) samt drøssevis av forholdsvis billig ull av type Janus etc.

Har i etterkant utelukkende kjøpt det jeg opplever som toppkvalitetsutstyr (basert på egne erfaringer, reviews og anbefalinger fra andre) og må si meg strålende fornøyd med absolutt alt. Servicemindednessen fra de store internasjonale kvalitetsprodusentene ligger også milevis foran hva jeg har opplevd fra andre mer "generiske produsenter" (to eksempler er Hilleberg og Arc´Teryx hvorfra jeg vederlags- og portofritt har fått tilsendt hhv. seam-seal og "glidekrem" til ryggsekk).

De produsentene jeg føler har utmerket seg mest (ift service. og generell kvalitetsfølelse) er:

Hilleberg (2x Nammatj 2gt telt, UL tarp, Bivac)

Marmot (2 ultralette dunsoveposer samt Exum-jakke)

MSR (Dragonfly + Titankokesett/-kopp)

Åsnes (Nansen 2007-mod)

Crispi (Nevada- og Sydpolensko)

Arc'teryx (2x NAOS AC2 ryggsekker (47' og 87' ltr) + Theta SV bibs + diverse jakker, gensere)

Icebreaker/Devold

PEAK Performance (HIPE-serien)

Patagonia (fleece)

Fällkniven (S1)

Garmin (60csx, forerunner405)

RAB

Kall meg gjerne en utstyrsfreak eller elitist og beskyld meg for å drukne den såkalte "turgleden" i moderne utstyr og mammon - men ærlig talt; for min del stiger den opplevde gleden av at man er trygg på eget og andres utstyr og at ting fungerer etter forventningene.

/TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Heilt enig med folk som meiner at det er viktig å ha produkter av kvalitet og du e berre nødt te å betala vist du skal ha kvalitet. Nedanfor er noke eg har kjøpt iår, e 15 år.

Gregory Denali Pro 5999,-

Shimano Fireblood 5999,-

Shimano Stella 1000 FD 7490,-

Hilleberg Soulo 5250,-

Bergans jakke og bukse 5000,-

Åsnes Nansen og Ingstad 6000,- te sammen

Alfa Bever Pro Grip 2400,-

Crispi Sydpolen skisko 2499,-

Oter Rudi fjøler 1000,-

Og har besilt pakkposer og noke ant oss sportsnett te 2700,-

+mangen andre småting og fiskesaker

Kall meg gjerne ei utstyrsfreak, men er opptatt av at tingena eg kjøpe skal holda. Kjøpt for ca 46 tusn, men eg har arbeidd hardt for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, fisker sikkert litt meir enn normalt? :wink: Ja, vist da e skiena du meiner, så kjøpte eg nansen i 190 cm, og så hørte eg at åsnes skulle legga ned i norge, så då kjøpte eg ingstad. Den skal eg ha til på flate viddena. Den e i 200 cm. Nansen skal eg ha i skogen og i bratte og hompete fjell:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg drar tråden litt ut på siden, men må bare få si jeg føler meg litt støtt av en kommentar i det første innlegget. Har vært ansatt i en av disse kjedene du nevner og mener da jeg gav kundene god og riktig informasjon samt veiledning på friluftsproduktene vi solgte. (En viss stolthet og kompetanse mener jeg man bør ha i en jobb.) Det stemmer kanskje at lavere kvalifisert personell hyppigere opptrer i store kjedebutikker enn i mindre spesialforretninger, men vennligst ikke skjær alle over en kam. Du har faktisk oss som ble ansatt på gode kvalifikasjoner og ønsker(/ønsket) å gjøre jobben skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg drar tråden litt ut på siden, men må bare få si jeg føler meg litt støtt av en kommentar i det første innlegget. Har vært ansatt i en av disse kjedene du nevner og mener da jeg gav kundene god og riktig informasjon samt veiledning på friluftsproduktene vi solgte. (En viss stolthet og kompetanse mener jeg man bør ha i en jobb.) Det stemmer kanskje at lavere kvalifisert personell hyppigere opptrer i store kjedebutikker enn i mindre spesialforretninger, men vennligst ikke skjær alle over en kam. Du har faktisk oss som ble ansatt på gode kvalifikasjoner og ønsker(/ønsket) å gjøre jobben skikkelig.

Det er et ordtak som sier at det ikke finnes en regel uten et unntak. Og når endel av oss trekker frem at det veldig ofte opptrer ukyndige selgere i de større kjedene, så høres det kanskje slemt ut. Men jeg har også truffet på folk som har hatt greie på ting i kjedebutikker, men de er i mindretall. Rimi, Rema, H&M og XXL vil ale tjene mest mulig, dvs spare penger. Letteste måten å spare penger er på å ansette yngre folk uten erfaring, og betale minstelønn. Noen steder finnes det butikksjefer som skjønner at kundene fortjener bedre, og dermed bruker mer penger. De ansetter folk etter kvalifikasjoner utover det å være gode til å selge, og du er kanskje en av disse som ble ansatt pga kunnskaper. Altså er du unntaket og ikke regelen :)

En av mine tidligere favorittbutikker var en selvstendig butikk til den ble en del av Intersport. Til å begynne med jobbet de samme menneskene der, med lang fartstid og gode erfaringer. Men etterhvert ble den ene etter den andre byttet ut med uerfarne 19-åringer, og butikken gikk til h...te. Jeg var oppriktig trist den dagen jeg gikk dit for å handle nye fjellstøvler uten å kunne få den hjelpen jeg føler at man skal ha krav på når man skal handle noe så viktig og dyrt. I tillegg dikterte kjeden utvalget, og jeg ville nok ikke kunne fått støvler som hadde passet meg 100% likevel. Tok pengene mine og gikk til en spesialist. Er jeg innom den butikken nå er det ene og alene for å plukke med en gassboks på veien ut på tur...

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne forsvare billigproduktene litt. Jeg har en jobb hvor jeg er i fjell og skog mye av sommersesongen. Det går hardt på støvler og klær, og har funnet ut at det er mye av billigtøyet som gir vel så god økonomi som de dyre merkene.

Jeg synes det har blitt galskap på utstyrsfroneten. Kjenner folk som har "skapene fulle" av dyrt utstyr som de sjeldent bruker. "Når jeg først skal kjøpe meg ei skalljakke så skal det være skikkelig." Om 3-4 år er jakka til 4000,- blitt brukt max 10 ganger, men har selvfølgelig gale farger og må skiftes ut...

Da jeg kjøpte min første hagle gjorde jeg det sammen med en kompis. Jeg kjøpte den sedvanlige Star Baikal, og han en italiener som kosta fem ganger så mye. Nå viste det seg at jakt nok lå mer for meg enn for ham. Jeg jakta med min baikal til den var omtrent utslitt før jeg investerte i et dyrere våpen. Han har skutt max 10 fugl med sin.. Og så er det morsomt da, å skyte bedre med en Baikal til 2990,- enn naboen med en Beretta til 25 000,- :D Det gir også større tilfredsstillelse å ha en Morakniv til 35 kroner som man holder skarp som et barberblad, enn å ha en kniv til tusenlappen uten å ane noe om hvordan en egg skal settes opp..

Enkelt utstyr til man vet at dette er noe man skal drive virkelig mye med. Da kan det forsvares å kjøpe noe dyrere. Mener nå jeg da. (Jobber i staten, så jeg har selvsagt ikke råd til å henge med i statusjaget heller da.. :) )

Edit: skrivefeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lompa, jeg har ikke selv lest artikkelen- men jeg har hørt at Stormberg har fått svært mye pepper for uetiske forhold, barnearbeid etc. tidligere, kan det ha vært etter dette oppslaget at de slo om bedriftsprofilen sin?

Etter at FiVH gjorde sin undersøkelse har Bergans hyret inn miljøarbeidere som skal forme deres miljøprofil, om dette har relevans med undersøkelsen til FiVH opp mot etiske forhold vet jeg ikke, men link til artikkelen kommer her:

http://www.turistforeningen.no/article.php?ar_id=18100&fo_id=15

Hva Star Baikal angår er jeg helt enig, og med en Star Baikal blir jaktturen heller ikke ødelagt av en ramlings i steinura som følge av sjenerende riper og striper. Ellers kan man også gi seg god tid når man kjøper utstyr, man er ikke nødt til å kjøpe Stormberg uniform fordi man tjener dårlig, jeg studerer og er derfor litt ekstra gnien, men jeg har likevel funksjonelt og godt utstyr, trikset er å vente til de nye modellene ankommer, det gjør meg absolutt ingenting å ha fjorårets modell når man får produktet for opptil 80% rabattert av full pris. Eksempelvis proshell dressen jeg kjøpte i vinter for 3500,-, denne har gått for 9500,- veiledende... Eller fjellskiene jeg sikret meg for 499 med binding, veilende 2600,- I fjellet er det ingen som ser oss uansett (skjønt, jeg har signalgul jakke, så om jeg møter folk, skal det godt gjøres å ikke bli oppdaget), i verste fall møter vi på ett par, da er det fremdeles likegyldig hvilke farger og mønster man går kledd i, så lenge utstyret fungerer synes jeg, alle tenker ikke sånn, men jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellbukken: Støtter deg helt og fullt ut i verdien av å kjøpe godt - men utgående - utstyr til reduserte priser. Fjellutstyr behøver ikke "se" riktig ut; det skal fungere! Ift. til dette er det en veldig fin konsekvens å allerede ha utstyret i orden; selv tenderer jeg til å "hamstre" kvalitetsutstyr fra spesialbutikker på tilbud istedenfor å impulskjøpe "der og da" når jeg behøver noe nytt. Klærne/utstyret er like bra selv om de ligger et år eller to før det brukes. I lengden tror jeg at man kan spare mye penger på denne fremgangsmåten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ordtak som sier at det ikke finnes en regel uten et unntak. Og når endel av oss trekker frem at det veldig ofte opptrer ukyndige selgere i de større kjedene, så høres det kanskje slemt ut. Men jeg har også truffet på folk som har hatt greie på ting i kjedebutikker, men de er i mindretall. Rimi, Rema, H&M og XXL vil ale tjene mest mulig, dvs spare penger. Letteste måten å spare penger er på å ansette yngre folk uten erfaring, og betale minstelønn. Noen steder finnes det butikksjefer som skjønner at kundene fortjener bedre, og dermed bruker mer penger. De ansetter folk etter kvalifikasjoner utover det å være gode til å selge, og du er kanskje en av disse som ble ansatt pga kunnskaper. Altså er du unntaket og ikke regelen :?

En av mine tidligere favorittbutikker var en selvstendig butikk til den ble en del av Intersport. Til å begynne med jobbet de samme menneskene der, med lang fartstid og gode erfaringer. Men etterhvert ble den ene etter den andre byttet ut med uerfarne 19-åringer, og butikken gikk til h...te. Jeg var oppriktig trist den dagen jeg gikk dit for å handle nye fjellstøvler uten å kunne få den hjelpen jeg føler at man skal ha krav på når man skal handle noe så viktig og dyrt. I tillegg dikterte kjeden utvalget, og jeg ville nok ikke kunne fått støvler som hadde passet meg 100% likevel. Tok pengene mine og gikk til en spesialist. Er jeg innom den butikken nå er det ene og alene for å plukke med en gassboks på veien ut på tur...

H.

Ser vi noe av det samme i sportsnett?

Synes virkelig den butikken har "tapt"" seg i det siste.

Før fikk jeg raske og gode svar per epost.

Før fikk jeg alltid litt rabatt når jeg kjøpte noe (det førte til av jeg forsøkte å kjøpe alt jeg trengte hos sportsnett).

Før var det spennede vareutvalg.

Nå får jeg korte og upersonlige svar per epost.

Ingen rabatter.

Den nye butikken er stor og etter mitt syn blitt ganske kjedelig.

Synes vareutvalget er blitt kjedeligere.

Butikken minner dessverre mer og mer om Anton i Bogstadveien...

Håper snart noen tar initiativ til å starte en "ny" sportsnett.

Inntill da får man vel ta til takke med Oslo sportslager og å handle i utlandet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er en god diskusjon, og jeg må si jeg har sympati og forståelse for begge sider av debatten. Jeg har opp gjennom årene handlet både hos billige kjedebutikker og dyrere spesialforretninger. Det blir mye turutstyr som kjøpes inn i løpet av et år, og for min egen del forsøker jeg å være prisbevisst samtidig som jeg får riktig kvalitet (dvs godt nok for mitt behov). Dette medfører at jeg kjøper det jeg kan hos de billige kjedeforretningene, mens spesialutstyr/spesielle merker kjøpes i de dyrere forretningene, av den enkle grunn at det er der det er tilgjengelig. F.eks. kjøpte jeg vintertelt og pulk hos Sportsnett, mens fjellskoene kjøpte jeg hos XXL (1000 kroner billigere enn samme modell hos en spesialforretning).

I mitt hode er dette et tegn på at konkurransen i friluftsutstyrsmarkedet fungerer - populære mengdeprodukter tilbys til billigere pris hos de som fokuserer på dette segmentet, mens spesialutstyr kan tilbys av spesialforretningene. Det er ikke mangel på hverken billige lavpriskjeder eller mer nisjepregede forretninger i Oslo, og det er jo et tegn på at markedet fungerer (jeg er ikke markedsøkonom, men det virker logisk i mitt hode). Kall meg egoistisk, men jeg kommer ikke til å kjøpe produkter som er billigere tilgjengelig fra XXL til en dyrere pris hos en av de dyrere spesialforretningene. Spesialforretningene får sin "day in the sun" når jeg trenger et produkt de tilbyr, eller er usikker på hva jeg skal velge og trenger bistand fra betjeningen.

Dette med hjelp fra betjeningen er jo også et moment som jeg føler er på vei ut - stadig flere satser på netthandel, og da vil folk jevnt over skaffe seg informasjon om produktene fra andre steder enn butikkpersonalet (f.eks. via dette eller lignende nett-forum), og så velge den butikken som tilbyr det produktet man ønsker til lavest pris.

Og en liten kommentar til dette med miljøbevissthet - jeg er slett ikke sikker på at det automatisk er slik at dyrere utstyr varer lenger og dermed er mer miljøvennlig, selv om det ofte vil stemme. For eksempel føler jeg meg trygg på at min forholdsvis billige fjellanorakk i bomull vil vare atskillig lenger enn den vesentlig dyrere Dermizax-jakken min. Anorakken er vel også biologisk nedbrytbar :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Butikken minner dessverre mer og mer om Anton i Bogstadveien...

Det kan jo ha noe med at Anton har kjøpt Sportsnett å gjøre?

Dessverre har det i forbindelse med flyttingen av butikken fra Parkveien til sentrum (og om jeg ikke husker helt feil er lageret også flyttet til samme sted) skjedd en og annen endring i bemanningen. Den største forskjellen synes jeg er at når butikken lå i Parkveien var det langt færre kunder innom, og de ansatte hadde mer tid til hver enkelt kunde. Tror likevel at når ting får gått seg til at servicen vil ta seg opp igjen til godt gammelt nivå. Er i allefall optimist :)

Sportslageret synes jeg variere veldig fra gang til gang jeg er innom. Blir litt bingo om man treffer på noen som kan noe eller bare jobber der for å få ansatt-rabatt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellbukken: Støtter deg helt og fullt ut i verdien av å kjøpe godt - men utgående - utstyr til reduserte priser. Fjellutstyr behøver ikke "se" riktig ut; det skal fungere! Ift. til dette er det en veldig fin konsekvens å allerede ha utstyret i orden; selv tenderer jeg til å "hamstre" kvalitetsutstyr fra spesialbutikker på tilbud istedenfor å impulskjøpe "der og da" når jeg behøver noe nytt. Klærne/utstyret er like bra selv om de ligger et år eller to før det brukes. I lengden tror jeg at man kan spare mye penger på denne fremgangsmåten :?

Slett ikke uenig i det. På grunn av de som absolutt må ha siste modell er det jo håp for oss andre også. Sesongsalg er bra greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.