Gå til innhold
  • Bli medlem

2delt stang, eller...?


Nessa009

Anbefalte innlegg

Annonse

Beastmaster finnes i 4(5) delt og. En kompis har en slik. Det er et av leddene det finnes 2 av slik at man kan velge om stang skal være 8 eller 9 fot. Som 8 blir den og litt stivere.

Ellers finnes det mange andre stenger i 4 delt. Finnes også 6 delte. KOmmer litt an på lengde du skal ha totalt. Har selv en 4 delt som er 9 fot(så vidt jeg husker). Det har funket veldig bra. Så har jeg med en liten teleskopstang som meite- og "reserve"-stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg klarer meg fint med en todelt stang. Etter å ha fisket siden jeg var rundt to år gammel (snart 35 år), så har jeg beveget meg utallige kilometer langs til dels nær uframkommelige elve,- sjøbredder. Å frakte med meg en slik stang eller to ser ikke jeg på som noe problem. Men under selve fisket så liker jeg best stenger med færrest mulig ledd. Får en bedre følelse med det som skjer da. Enkelte teleskopstenger funker riktignok veldig bra. Bruker ofte en femmeters teleskopstang til markfiske i myrlendt terreng. Er stort sett bare på flyreiser jeg kvier meg for å medbringe lange kolli. Fra jeg var liten så lærte jeg at fiskestenger som kunne fraktes så korte at de fikk plass i en sekk het; tjuvfiskestenger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt flerdelte stenger i noen år og er meget godt fornøyd. Min erfaring er at flerdelte er klart å foretrekke framfor teleskopstenger. Det finnes mange muligheter og de gode f.eks 4-delte er ikke dårligere enn gode 2-delte!

Beastmaster finnes som tidligere nevnt i flerdelt utgave.

Vil du ha noe litt lettere kan precision ps stengene være verdt å sjekke. Har ei 9 fot 2-15g selv som jeg er meget godt fornøyd med. Mener disse er bedre enn beastmasterstengene. BS tåler imidlertid mer juling.

http://villmarksbutikken.net/PRECISION+PS+LITE.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlDUYc.ips

Guideline expedition skal også være meget bra. På tilbud nå: http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=50086

Daiwa har en 6-delt modell. http://villmarksbutikken.net/Daiwa+Genesis+Travel.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlDS4F.ips

Kan også nevne at jeg har en 9-delt fluestang som også funker meget bra. Slate signature.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.