Gå til innhold
  • Bli medlem

Ringstind 2 Light vinterstid


villmarkingen

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med Ringstind vinterstid???

Kjøpte det for 3-4 uker siden, og lurer på om det er noen som har erfaringer mtp lufting, vindstabilitet etc.....Det mangler jo stormmatter..........

Teltet vil i hovedsak bli brukt vår, sommer, høst. Kanskje noe over tregrensen, men i hovedsak i lavlandet (les i skog)

Når det gjelder vinterbruk vil det bli i skogsterreng.

Pleier som regel å grave grop med tarp over og bål.

Men jeg er litt nysgjerrrig på egenskapene til teltet mitt - litt ute ette andres erfaringer.

Ser at jeg selvfølgelig bare bør komme meg ut og prøve, men håper likevel pånoen gode svar....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt mitt vinters tid. Har fått ettermontert stormmatter på det.

Det fungerer utmerket vinters tid dette teltet men en liten bakdel kan være den store lufteluken i innerdøra. Om det er vinter og vind så blåser det rett inn i teltet. Slik er det på mitt i hvert fall, men jeg har det vanlige Ringstind 2... Ikke light.

Om du skulle ettermontere storm-matter så få dem også til å montere en lapp over ventilasjonsåpningen i døren. Jeg ville gjort det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mitt vinters tid. Har fått ettermontert stormmatter på det.

Det fungerer utmerket vinters tid dette teltet men en liten bakdel kan være den store lufteluken i innerdøra. Om det er vinter og vind så blåser det rett inn i teltet. Slik er det på mitt i hvert fall, men jeg har det vanlige Ringstind 2... Ikke light.

Om du skulle ettermontere storm-matter så få dem også til å montere en lapp over ventilasjonsåpningen i døren. Jeg ville gjort det i hvert fall.

hvor my koster dette? vet du vor my det koster og få på en ekstra lufteluke?

jeg har prøvd mit ringstind i vinter og det kan ikke anbefales det blir veldig my kondens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Jeg betalte i sin tid 800,- for rep av telt. Fikk ny stang og ordnet noen rifter samt påsydd stormmatter for den prisen. Tror neppe de hadde tatt særlig mye for å sy på en liten lapp med borrelås til den trekanten i innerdøren i tillegg.

Å få påsydd stormmatter pluss en liten lapp med borrelås til den trekanten i innerdøra koster i dag kr 850 pluss moms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.