Gå til innhold
  • Bli medlem

stormmatter


Gjest 79gr

Anbefalte innlegg

Hei, har et 5 år gammelt Mckinley telt (3 pers. tunneltelt). Lurer på å skaffe meg stormmatter, er det noen som vet hvor jeg kan skaffe meg dette, og om det vil koste meg en formue. Og om det vil ha noen effekt på et 3 sessongs telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Og om det vil ha noen effekt på et 3 sessongs telt.

Det vil i allefall øke vekten :)

Stormmatter -i den grad man virkelig vil ha dem- burde funke greit på teltet ditt med mindre det er meningen at det skal lufte mellom ytterduken og bakken. Med andre ord bør det være minst to lufteluker på teltet... Noen amerikanske telt bruker bevisst en glippe mellom ytterduk og bakken som "lufteluke", og har da bare en luke oppunder taket. Noen av dem dropper i tillegg luken oppe også, men det er jo rett og slett en bønn om kondens.

Hvor du får kjøpt duk til stormmattene er jeg ikke sikker på, men har hørt at noen har fått kjøpt materialer fra Helsport...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoff til stormmatter fås kjøpt på sybutikker, men da i form av bevernylon. Sinnssykt sterkt men veier ganske mye. Prisen ligger på ca 100 kr meteren, da i bredder på 150cm. Har stormsikret mitt Eureka Alpenlite med bevernylon, og vekten ligger nå på rundt 4kg. En annen ide er å kjøpe en helsport poncho som du klipper opp. Dette stoffet er mye lettere (Rip stop nylon) og koster ca. 300 for en hel poncho. Kommer snart tråd i fra prosjektet, der en poncho ble gjort om til poncho og stormmatter på ett Hilleberg Unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.