Gå til innhold
  • Bli medlem

"Aldrig gå ned på udstyret!"


Jakob

Anbefalte innlegg

Som skrivebordsfjeldentusiastsdansker glæder jeg mig efterhånden som en lille dreng til vores tur på Hardangervidda. Jeg har netop modtaget mit Svalbard 5 (2009 modellen), slået det op på den grønne plæne og hoppet begejstret rundt om min nye nylon bolig. Ligeledes behørigt beundret min nye Fjellpulken X-country 144, som skal transportere telt og deslige rundt på Hardangervidda (dog sværere at teste i Danmark pt...)

Min pointe: Jeg er efterhånden er blevet noget fattigere på denne tur - end jeg forestillede mig efter sidste års nedblæsning fra Finse. Men udstyrsshowet stopper forhåbentlig i år. Næste år (2010) bliver helt sikkert en billig tur...

God tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har tenkt at "neste år" skal bli en billigere sesong enn i år siden 2003 Men det er jo så utrolig gøy med noe nytt...

H.

Kjenner meg igjen litt her. Forandring fryder det er ikke til å nekte for, samtidig som det titt og ofte dukker opp nye behov eller annet utstyr blir slitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen litt her. Forandring fryder det er ikke til å nekte for, samtidig som det titt og ofte dukker opp nye behov eller annet utstyr blir slitt...

Jeg handlet dessuten mye billig til å begynne med, og det holdt ikke mål for min type bruk. Skal man på tur i 4-6 uker i fjellet stiller det andre krav til utstyret enn en helg i marka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss er vel en smule gadget-freaks og bitt av utstyrbasillen, men det er en god regel å velge tur etter evne og ikke etter utstyret. Etterhvert blir det lettere å se hva en trenger og lettere å skille skit fra kanel når en kommer til en velassortert turbutikk.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.