Gå til innhold
  • Bli medlem

Årets første flått, sjekk bikkja


Anbefalte innlegg

Da har jeg plukket årets første flått av bikkja.. Flåtten er sannsynligvis årsaken til at hunden har hatt en voldsom diare og gått ned over en kilo på en uke. (mye for en hund på 9 kilo) Litt sløvt å ikke merke den før men med netter med minusgrader så har jeg ikke tenkt så mye på det.

Bor i Ålesundsområdet men regner med den er på fremmarsj andre steder i landet etterhvert også..

mvh

Thomas (og en noe redusert Jonathan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Annonse

Her i Moss fant jeg den første flåtten like etter påske. Men var en tur i skogen mellom Våler (i Østfold) og Svindal på søndag og fant da ikke en flått. Har vært der tidligere år og da har jeg funnet mange. Kanskje flåtten er på retur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Moss fant jeg den første flåtten like etter påske. Men var en tur i skogen mellom Våler (i Østfold) og Svindal på søndag og fant da ikke en flått. Har vært der tidligere år og da har jeg funnet mange. Kanskje flåtten er på retur?

Har nappet ut 4 flått på bikkja i Våler (Østfold) på 2 dager, samt en i indre Troms - så jeg tviler på at den e på vei tebake desverre.

NB! Husk at kun reseptbelagte flåttmidler er lovlig i Norge - fler flåttbånd, kjøpt andre steder, har gitt hunder utslett osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86

I Sogn og Fjordane (Gulen) har flåtten vært lenge, og det er MANGE!! Nå er det min mor som har hunden for tiden, og hun sier hun plukker fem-seks OM DAGEN :? Så at flåtten er på retur er nok ikke tilfelle der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisa86
Hmm skjønner nok at mine optimistiske tanker ble litt feil. :?

Er kanskje forskjellige observasjoner i forskjellige deler av landet. På vestlandet er det alltid mange, men det har vært noen år med mindre flått, og år med mer flått. Det kommer vel an på hvordan vinteren har vært... Og den er jo ikke lik i hele landet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.