Gå til innhold
  • Bli medlem

Topptur i påsken?


501fjell

Anbefalte innlegg

Annonse

Hvis du sier litt om ambisjonsnivået ditt blir det lettere å anbefale noe. Skal du telte i fjellet, eller baserer du deg på dagsturer fra bilen? Randonné, fjellski, truger? Det er fortsatt mye snø i fjellet og varmen har ikke helt slått til å dannet påskeslush enda så rasfaren er fortsatt relativt stor (ikke påske enda riktignok, men er jo ikke fryktelig lenge til) skal selv telte i rondane i påsken og gå toppturer der, men vet at også dovre har flotte påsketurer til 2000 meter. Dog i overkant hvis du tenker dagsturer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte egentlig primært dagsturer og det er her problemet også ligger. Hvilke veier er åpne på denne årstiden?jeg er ikke så keen på å betale i dyre dommer for beltebil på transportetappene og å bære en heavy sekk milevis er uaktuelt. Har både randonnè og fjellski så dette kommer jo helt anpå forslagene, enten det er mye flatt( fjellski) eller jevn stigning(rando). Jeg har vært mye i fjellet og gått svært mye på ski, men lurer bare på fine utgangspunkt på denne årstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til Spiterstulen er åpen t.o.m 1. mai-helgen. Gode muligheter både med rando og fjellski.

Veien til Leirvassbu pleier å være brøytet et godt stykke.

Valdresflya har vært åpen noen få påsker, men som regel ikke.

Se http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeldinger?rapportid=604&type=utvalgt

for oppdatering på fjellovergangene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien til Spiterstulen er åpen t.o.m 1. mai-helgen. Gode muligheter både med rando og fjellski.

Veien til Leirvassbu pleier å være brøytet et godt stykke.

Valdresflya har vært åpen noen få påsker, men som regel ikke.

Se http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeldinger?rapportid=604&type=utvalgt

for oppdatering på fjellovergangene

Istemmer Busken.

Dra til Spiterstulen på 1100 moh og du har mange BC-muligheter 2-5 timer unna:

- Inn Visdalen og opp på Bukkeholdbreen. En haug av 2000-metere i umiddelbar nærhet.

-Inn Visdalen og opp på Hellestugubreen. En haug...

- Opp på Skautflya. Glittertind, Store Memurutind, Leirhø osv.

Mvh. Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veien åpen 1. maihelgen? Og hvis veien stenger, hvor langt kan man kjøre innover Visdalen?

Ja, veien er åpen den helgen. Jeg spurte spesifikt om det nå i helgen. Vet ikke hvor langt man kan kjøre etter det. Veien stenges primært for å bevare veien gjennom teleløsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Veien er brøytet til toppen av Storbreabakken i Leirdalen. Lite snø, tidlig brøyting.

Veien inn i Visdalen vil jeg tippe stenges ved bommen rett før Spiterstulen, lenger ned enn det tviler jeg på at de stenger. Vi som f.eks. er skogeiere skal nemlig ha tilgang på veien siden vi eier grunnen veien ligger på. Men ikke godt å vite, om man vil vite eksagt hvor langt man kan kjøre bør man ringe S.stulen, i verste fall stenger de veien ved Lauvbakken, men jeg tviler på at det skjer.

Lite snø oppover mot Juvasshytta også, men veien her vil ikke åpne for allmenn ferdsel før ca. 9.mai.

Brøytet til iallefall Rustasætre ved Bøverunvatnet oppover Rv 55 (sist jeg sjekket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at det er sannsynlig at man ikke kan kjøre helt inn? hvor langt unna Spiterstulen ligger denne bommen?

Noen km., om de da ikke stenger veien ved Smigjelsøygarden eller Lauvbakken, som er noe lengre unna. Ring og forhør deg, du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Korleis er det med brøyting i Leirdalen no når vi snakkar om 22. april? Kor mange kilometer inn er vegen køyrbar for vanlege personbilar?

Ellers... Nokon som har peiling på snøforholda? Med tanke på å gå på ski til Storebjørn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.