Gå til innhold
  • Bli medlem

Norge på langs i kayak!


Anbefalte innlegg

leker med ideen å padle fra lindesnes til nordkapp, gjerne motsatt veg å (Nordkap/lindesnes) eller fra svenske grensa til grense Jacobselv. hvor lang tid tar dette tror dere? siden å gå Norge på langs tar ca 3 - 4 mnd. å hva som er best av å starte i Nord eller syd. starter man i februar i lindesnes er det en mer sommerlig følelse enn å starte på samme tidspunkt på Nordkapp :)

håper på fornuftige svar (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for tipsene, d var mye bra info å finne inne på linkene deres.

da er d i allefall fastslått at d blir mot Nordkapp fra Lindesnes, og ikkje motsatt. har en hasle expedition. og skal kjøpe meg laste "bager" og ha oppe på kayakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipsene, d var mye bra info å finne inne på linkene deres.

da er d i allefall fastslått at d blir mot Nordkapp fra Lindesnes, og ikkje motsatt. har en hasle expedition. og skal kjøpe meg laste "bager" og ha oppe på kayakken.

Jeg kan VELDIG lite om padling, men er det ikke en fordel med en lettpadlet kajak på en så lang tur? Haslekajakene er vel i plast og med mye motstand i vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan VELDIG lite om padling, men er det ikke en fordel med en lettpadlet kajak på en så lang tur? Haslekajakene er vel i plast og med mye motstand i vannet?

Det er ganske marginal forskjell på kajakker når de padles i langturfart, dvs 6-8 km/t. Det er først over dette at det blir viktig med lang vannlinje etc. Det er litt det samme som sykler, du trenger ikke tempo- eller racersykkel for en sykkeltur Norge på langs, men det er viktig hvis du skal gjøre det så fort som mulig!

takk for tipsene, d var mye bra info å finne inne på linkene deres.

da er d i allefall fastslått at d blir mot Nordkapp fra Lindesnes, og ikkje motsatt. har en hasle expedition. og skal kjøpe meg laste "bager" og ha oppe på kayakken.

Men skal du ha pakkbager "oppe på kajakken"? Da ville jeg heller skaffet en større kajakk så du får plass til bagasjen inni i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pansernansen:

Vær obs på at padling langs kysten av Norge er ikke bare bare.

Det er mange strekk hvor man kan påregne å være eksponert for grov sjø fra atlanterhavet uten reelle muligheter for å lande kajakken i flere timer.

Man kan også påregne å oppleve særdeles sterk vind og svært grov sjø på veien, samt sterk strøm.

Forøvrig er ikke dette kajakken jeg ville lagt avgårde på en slik tur med.

Rorsystemet på Hasle Exp. er velrenomert for å bli ødelagt, og med et ødelagt ror stikkende ned i vannet så blir denne kajakken umulig å manøvrere.

Dan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.