Gå til innhold
  • Bli medlem

Naturoppsyn


larka

Anbefalte innlegg

Det er bra at vi har et virksomt naturoppsyn her i kongeriket, både i form av SNO og ulike slags jakt- og fiskeoppsyn. Hender jo en sjelden gang at man møter representanter for øvrigheta når man ferdes i skog og fjell, og for min del har disse møtene bare vært av positiv art. Men man hører jo ulike historier fra folks møte med oppsynsfolk, og det kunne vært interessant å høre litt om hvilke erfaringer Fjellforums brukere har gjort seg. Hvordan har ditt møte med oppsynet vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare positive erfaringer med SNO.

Verre med lensmannsbetjenten som kom over to karer som nettopp hadde skutt et par rein. Han ble med på slaktinga og fikk tildelt sin del kjøtt for arbeidet. Etter at alt er partert og fordelt tar han frem gps`n og fastslår at de to har skutt viltet 30m på feil side av grensa. Husker ikke eksakt str på boten, men er ganske sikker på at den var over 5000 per mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNO kjenner du alltid igjen. De har uniform... Jeg har veldig respekt for den etaten.

Den historien fra Rana var ikke pen. Ellers har jeg gode erfaringer med fjellstyrer og oppsyn, men har nok hatt mine tanker omkring trekning av jaktkort. Har inntrykk av at enkelte hele tiden får de kortene de ønsker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.