Gå til innhold
  • Bli medlem

Isfritt i Sirdalen?


josteink

Anbefalte innlegg

Hei,

når byrjar det å bli isfritt i Sirdalen? Og når går isen rundt Hunnedalen og fjellområda der?

Har byrja å bli seriøst rastlaus no, sit lenge og ser på kart og planlegg turar. Hadde planar om å komma meg opp her i slutten av juni, men no flyttar eg turplanane til tidlegare helger, midten på juni, byrjinga av juni....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=12060&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Vi hadde i fjor vår en tur i Fidjadalen i mai. Både Månvannet og Fidjavannet var da isfritt. De siste årene har isen på de lavere vannen i Hunnedalsområdet gått rundt 1 juni, men det kan lett bli senere i år.

(Med de lavere vannene, mener jeg f. eks. Hunndevatn og Djupavaten.)

Høyere oppe - Langavaten - som eksempel, kan være islagt til midten av juni.

Alle de nevnte vannen har fisk, selv om det de siste årene er blitt mye smått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis du beregner å dra litt innover heia å fiske så kan det være lurt å vente til f.eks. etter fellesferien. Fisket i Taumevatn midt i juni et år og fisken var da fremdeles ganske slank etter vinteren. I august - september er den derimot mye finere.

Litt rart kanskje, men jeg har fått en del fisk langs vestsiden av Taumevatn, men aldri et napp langs østsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.