Gå til innhold
  • Bli medlem

Salomon SNS XA bindinger?


Jakob

Anbefalte innlegg

Er der nogle som kender denne binding? - Og ikke mindst om jeg kan bruge dem på mine nye Åsnes Amundsen (med kortfelle systemet), som har målene (67-57-62).

Jeg har brugt dem på mine Madshus Voss (med målene 60-50-55).

Bindingen ser således ud:

09_bc_sns_access_medium.jpg

Mvh

Jakob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt denne bindingen i rundt sju år nå. De står på et par Madshus Pellestova som er 5mm smalere enn Amundsen. Bindingen er veldig god å gå med. Den har brukbar stabilitet, omtrent null motstand ved bøy av foten og lite snøansamling mellom binding og sko. Om du tenker å bruke skiene primært til vandring i eller utenfor løype tror jeg de passer bra til skiene dine, men til nedkjøringer er stabiliteten for dårlig. Tror ikke det er noe særlig dårligere enn Rottefella BC, men du vet sikkert at 75mm velges om kjøring står i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe særlig dårligere enn Rottefella BC, men du vet sikkert at 75mm velges om kjøring står i fokus.

Nej, det vidste jeg ikke. Jeg ved stort set intet om bindinger, men 75 mm kan vel ikke sidde på en 57 mm bred ski???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke så kjent med Salomon-systemet, men er ikke utvalget av litt kraftigere sko dårligere enn for NNN-BC?

Du har nok rett i det, men det er neppe noe problem for Jakob når han har brukt de på andre ski tidligere.

Jeg har Alfa Skarvet sko som jeg synes er veldig bra, men Alfa lager nå sko for Rottefella bindinger, ikke Salomon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.