Gå til innhold
  • Bli medlem

Til Font fra de Gaulle


adrian

Anbefalte innlegg

Heisann glade klatrere!

Bestilte meg billett til Charles de Gaulle flyplassen i Paris med SAS siden dette var billigere enn Norwegian til Orly. Viser seg vist at alle som reiser til Fontainebleau tar tog fra Orly. Er det noen som har klart å prestere det samme som meg og vet hvilket tog jeg bør hoppe på for å komme meg til Font?

Har sett litt på sncf.com som er Frankrikes togbane, men fryktelig vanskelig å finne fram der. Hadde bare hjulpet å vite navnet på stasjonen i Font, hvis noen kan det?

Takker så mye for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta et tog inn til Paris. Deretter går det plenty med tog til Fontainebleau, feks fra Gare de Lyon. Stasjoen du skal av på heter ganske enkelt Fontainebleau.

Vil for øvrig anbefale å leie bil heller enn å satse på kollektivtransport når du skal til Font.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for hjelpen! Gare de Lyon hjalp en god del, for nå vet jeg i det minste hvor lang tid det kommer til å ta. Kan være greit så jeg rekker flyet hjem og...

For de som skulle lure er altså transilien.com du finner fram til reiser innenfor Paris og omegn. Tok litt klikking fram og tilbake, men fant fram til slutt. Ser ut som prisen ligger på rundt 15 euro fram og tilbake og ca 1 times reise, dog med et bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du er sikker på at det går tog fra Orly til Fountainbleu vil jo kanskje det enkleste for deg være å hoppe på RER B som går mellom CdG og Orly. dette toget tar under en time og connect'er de 2 hovedflyplassene i Paris.

når det er sagt, vil jeg tro at det blir vanskelig å finne noen tog til Fountainbleu fra Orly flyplass. her er det såvidt jeg kan huske ingen togstasjon, noe som bekreftes ved at RER B-linja kobles mot flyplassen via Orlyval(et lite ubemanna tog) fra stasjonen Antony. Altså vil jeg tro at du må inn i Orly by før du finner tog videre..

merk at Gare du Nord ikke er på RER B-linja, altså må du skifte til metro linje 1 på Chatelet (retning Chateau de Vincennes) for å komme deg dit. Chatelet er Europas største togstasjon og generellt noe herk, med enorme distanser mellom RER og Metro-linjer. altså noe drit om du har med masse utstyr(chrashpads osv)..

om leiebil skulle være et alternativ finner du billigst leiebil i paris via expedia.fr . det burde være mulig å få en bil ned i ca 35 euro per dag, med henting/levering på Charles de Gaulle.

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.