Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har Stetind 2 fra Helsport?


*ingunn*

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

skal du ha telt til en eller to personer?

tror Stetind 2 er romslig for en, men knapt for to. har bare sett teltet i butikk, og har ingen andre erfaringer enn at det ikke gikk å sitte med rak rygg uten å stange i taket. ellers var forteltet i minste laget for to ryggsekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to personer. Har forstått at det blir trangt,ja. Dumt at det var så dårlig plass i høyden og i forteltet, og da.

Er det noen bedre telt-alternativer? Ønsker ikke å gå over 3000 kroner, og det er veldig viktig at det er lett. Stetind 2 er 2,1 kg tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er sant at stetind 2 har liten takhøyde, men for meg er ikke det noe problem. Jeg ligger stort sett når jeg er inne i teltet...og maten lager jeg i forteltet. Ligger så me nesa ut der mens jeg spiser :? Vekten og kvaliteten på dette teltet gjør at jeg mer enn gjerne "finner meg i" at det er lite. Jeg og kjæresten er ofte sammen i teltet, og det er trangt ja, men likevel stort nok. Det kommer an på bruk og formål...men d finnes mange bra telt på markedet. Du kan jo sjekke ut Hilleberg? Tror de er dyrere men...

Fluggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har nå benyttet mitt Stetind 2 i cirka tre år, og er meget fornød med teltet. Vekten og pakke volumet var utslagsgivende da jeg byttet ut et større tremanstelt.

Takhøyden er relativt lav, men det går godt å sitte med håret subbende i taket på høyeste punkt for en person på ca 180 cm. Er man to personer er ikke teltet egnet for annet en å sove, og man må da klatre over den ytterste om man ligger innerst, dette kan selvsagt være litt irriterende om natten...

I forteltet er det mulig å koke med lav flamme om man er en person, samtidig som sekken ligger inne. Skal man legge to sekker i det lille forteltet blir man nødt til å klatre over denne for å komme inn, om ikke sekken er veldig liten.

Et bra enmanstelt, og en grei soveplass for to, om vekten er det viktigste. Selv benytter jeg det bare når jeg er alene på tur. Er man flere er det greit med litt mer plass slik at man kan leve i teltet når været slår seg vrangt. Da er man også flere til å dele på vekten.

Kjøper man teltet følger det med en stor haug med plugger og barduner. Tipset er da å sette opp dette hjemme, med de barduner og plugger som er nødvendig for at det skal stå stødig i ruskevær. Resten legges vekk sammen med posen for pluggene. Både plugger og stenger får plass i samme pose. Da sparer man raskt flere hundre gram om slikt er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Jeg har brukt stetind 2 i mange år, og har erfart at teltet er veldig godt egnet for 2 msk på turer der ikke all bagasjen trenger å ligge i teltet. Som f.eks på kajakkturer eller motorsykkelturer (selv om dette er feil fora for sistnevnte).

Når all bagasjen må ligge i teltet er det et en-mannstelt eller til nød 2-som-er-glad-i-hverandre-telt. Jeg vil ikke anbefale teltet til vinterbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...

Jeg har Stetind 2 til salgs på Finn.no. Det er pent brukt og i god stand. Selges kr 1.400,- og kan sees ved henvendelse til oss i Bergen.

 

Vennlig hilsen Mai Isaksen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.