Gå til innhold
  • Bli medlem

Resåling av klatresko..


sarek_82

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous
Har også resålet sko der , og det blir helt greit, men det koster brått like mye som ett par sko på salg, så det er ikke

_så_ lønnsomt, ihvertfall ikke for meg.

Det er sant. Men, når jeg først har presset meg inn i de skoene og formet de etter benene mine, så syntes jeg personlig at det var bedre å resåle dem enn å tvinge meg inn i andre nye, som ofte er på salg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men, når jeg først har presset meg inn i de skoene og formet de etter benene mine, så syntes jeg personlig at det var bedre å resåle dem enn å tvinge meg inn i andre nye, som ofte er på salg..

Tja.. Men når sålen er utslitt er det i min erfaring rett før andre ting begynner og ryke også.

Dessuten synes jeg ikke de sitter så godt rundt foten etter ett utall bruksdøgn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tja.. Men når sålen er utslitt er det i min erfaring rett før andre ting begynner og ryke også.

Dessuten synes jeg ikke de sitter så godt rundt foten etter ett utall bruksdøgn

Mulig det, men jeg klatrer iallfall fremdeles ofte med de samme skoene som jeg kjøpte i 1986, og som jeg har resålet 5 ganger, og det er iallfall ikke skoene jeg kan skylde på dersom jeg ikke klarer å komme meg opp en rute!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar!

Må få resålet et par five ten laze up. Er de beste skoene jeg har hatt!!!

Hvor mye er det dere betaler for det i Sandvika da?

Kaif; har du sluttet og klatre?????? Trodde aldri du skulle slutte med det.....? Var du som lærte meg og klatre for tja, må vel være 20 år siden nå tenker jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har hatt fire forskjellige sko siden 2005, var fornøyd med det første paret jeg hadde, men jeg er blitt mer og mer fornøyd hver gang jeg har byttet. Så mitt råd er å prøve et par nye :)

Desuten er det greit og ha flere typer sko, hvertfall hvis man er en alsidig klatrer...

Så man slipper å bruke redpoint buldresko til svaklatring f.eks..

Personlig så er jeg heller ikke i besittelse av jenteføtter, så det kan være greit med noen nye freshe sko en gang i blant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dog har jeg sluttet å klatre nå, og kommer ikke til å resåle noe som helst

Mulig det, men jeg klatrer iallfall fremdeles ofte med de samme skoene som jeg kjøpte i 1986, og som jeg har resålet 5 ganger, og det er iallfall ikke skoene jeg kan skylde på dersom jeg ikke klarer å komme meg opp en rute!!

Nu må du bestemme dig, klatre du eller klatre du ikke? ;D

Jeg har veldig gode erfaringer med at sende sko syd på (Tyskland og Frankrig), det plejer at koste ca. 150 DKR., så det bliver nok ca. 200 NKR. De priser jeg har fundet her i Norge, er på nivå med et par nye sko, da havde jeg nok valgt at gå for nye (Du kan jo købe samme model igjen...) og bruge et par uger på at klatre dem til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.