Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose


Anbefalte innlegg

Hei,

har lett litt rundt om kring etter en sovepose som jeg liker. Men jeg finner det ganske vanskelig å finne en jeg liker. Derfor så spør jeg her; hvilken sovepose vil du anbefale til meg?

Skal brukes vår, sommer og høst. Skal kunne tåle fuktighet som måtte oppstå ved å sove utendørs, må også være ganske så slitesterk. Ellers så er jeg 170cm og ca 85kg, så sån middels høy, men litt kraftig. Har hatt problemer med soveposer jeg har hatt før, med at de vill ikke at jeg skal ligge i fosterstilling når jeg skal sove... Dette er et absolutt kriterie som må oppfylles. Den må ogsa være lett og liten når den er pakket.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ajungilak Kompakt 3-season 195 høres ut som et godt alternativ.

Den har godt kompresjonstrekk med greit pakkevolum.

God hette, gode strammemuligheter. Innvendig lomme med glidelås.

Solid glidelås som er løftet opp fra bakken for å unngå varmetap – glir greit, men må passes noe på slik at den ikke kjører seg fast i stoffet.

Oppgitt vekt er 1,6 kg, men min pose veide 1,9 kg.

Behagelig stoff, kroppsnært snitt. Posen "blåser" seg raskt opp etter at den blir tatt ut av oppbevaringsposer – virker fyldig.

Den har også forholdsvis vannavvisende ytterstoff.

Du finner den til en meget hyggelig pris hos Amfibi, velg lendge 195 så koster den deg småpene 899kr :Dhttp://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=12&prodid=7357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, jeg nevnte ikke det at jeg befinner meg i De Forente Stater for øyenblikket, så om varen er av et merke som er lettere tilgjengelig her hadde det vært et stort pluss. I tillegg er også da prisen, som regel, lavere.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis målet er å kunne ligge i fosterstilling ville jeg absolutt tatt en titt på montbell's SuperStretch-poser. Har en slik selv og digger det å kunne strekke litt på meg. Det er kanskje ikke optimalt med dun da veggene nok blir nokså komprimerte når posens strekkbarhet blir utfordret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en vinterpose fra Mountain Hardwear (Lamina -15), som jeg fikk i riktig lengde (6" i stedet for 195) til meg. Den har utrolig god plass i bredden, nesten for mye av det gode. De andre Lamina-modellene markedsføres hos sportsnett.no som gode poser i uggent vær fordi de har sveisede sømmer som ikke trekker vann. Vil tippe at disse koster en hel del mindre i USA enn her. Ellers har du Marmots Helium EQ, som er superlett og varm, og har et mer vannavstøtende ytterstoff. Hvor god plass du har i den er vel en annen sak.

Handler du på nett, kan du bruke kodene whale eller jibstyle hos moosejaw.com og få ekstra 15% rabatt :shock:

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.