Gå til innhold
  • Bli medlem

Sör Africa


Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg var der nede med familien i 2 uker i januar, se tur-rapport på https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=15197 . Har intrykk av at Sørafrika har dårlig med offentlige kommunikasjoner, det er et veldig bil-basert land så jeg er ikke så sikker på at det er det beste backpacker-landet. Leiebil er imidlertid billig.

Sør-Afrika har høy kriminalitet og er et land der man i regelen ikke beveger seg utendørs etter mørkets frembrudd, i alle fall ikke i byene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Sør-Afrika kommer det litt an på hvor i landet du har tenkt til å reise. Som back-packer har du mange muligheter og jeg har selv reist langs kysten. Det er et transportmiddel som er basert på back-packere som går i rute fra Port Elizabet til Cape Town og motsatt, som man bare kan ringe å melde seg på for hver dag. Back-packer stedene langs kysten er noe varierende, men har stort sett god kvalitet, men det lønner seg å finne ut hva man ønsker å oppleve på forhånd.

Siden du skal på høsten (våren i Sør-Afrika) er det kanskje lurt å reise lenger nord i landet. Krüger parken er en fantastisk opplevelse, med garantier;) Kriminalitet skal du ikke bekymre deg for, men å ta visse forhåndsregler er ikke dumt. Så lenge man holder seg unna byer som Johannesburg og Pretoria går det veldig fint, og i disse byene er det ikke noe å oppleve uansett. Forøvrig heter bussen som går langs kysten for BazBus, som du kan lese om på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.