Gå til innhold
  • Bli medlem

GREGORY- Palisade 80 ryggsekk


knallerS

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har hatt denne sekken i rundt et år og har brukt den på mange turer av ulik lengde i alle årstider. Jeg har kort rygg og small-modellen passet meg veldig bra, får hoftebeltet midt på hoftekammen. Dette var den primære grunnen til at jeg endte opp med akkurat den sekken. At Oslo Sportslager ser ut til å ha den på konstant kampanje til 2.149,- skadet heller ikke. For min kropp er det en god sekk, men slikt er jo individuelt. Jeg er 180, veier 75kg, har slank kroppsbygging og som sagt kort rygg og lange føtter. Sekken har ganske mange justeringsmuligheter sammenlignet med mange andre sekker jeg har vært borti, blant annet mulighet for justering av vinkelen på hoftebeltet. Akkurat det blir litt fjasete gimmick-greier spør du meg, men men.

Stoff, sømmer, hemper og glidlåser har ikke vist merkbare svakhetstegn etter mitt bruk, men nå er ikke jeg av de som er tøffest mot utstyret mitt og jeg har som sagt bare hatt den i et år. Den skal få et lite minus for manglende ringer til å feste pulkdrag, men det fikser man selv med litt kreativitet og pågangsmot. Nettopp draging av pulk er kanskje den tøffeste utfordringen jeg har utsatt sekken for, men sømmene holdt de. Stoffet er imponerende vanntett -- jeg opplevde at himmelens sluser åpnet seg på en tur i høst, men det jeg hadde i topplokk og frontlomme var bare litt fuktig, hovedrommet helt tørt. Bunnen har helt vanntett stoff og sekken min har stått parkert i våt myr uten problemer.

Sekken har ikke sidelommer og det må man nesten like hvis man skal like denne sekken. Den har utvendig lomme i topplokket og en ganske stor frontlomme. Sekken er ganske slank og inngangen til hovedrommet er relativt trang. Det er en bredre inngang i bunnen av hovedrommet som egner seg hvis man skal trykke inn en sovepose på tvers. Får såvidt klemt inn min Tyin Winter, så sekken kunne med fordel vært bredere i bunnen. Hovedrommet kan deles av på samme måte som man kan på mange andre sekker.

Topplokket kan heves for å øke lastekapasiteten. Det kan også tas av og brukes som rumpetaske, har såvidt testet og det fungerer fint.

Utvendige festemuligheter er slik du kan forvente på en storsekk og jeg har funnet plass til alt jeg trenger. Jeg pleier å ha liggeunderlag vertikalt montert foran frontlomma, fiskestang på den ene sida av sekken og drikkeflaske på den andre. Den er forberedt for drikkesystem, men det bruker ikke jeg. Bruker isøksfestene til trekopp og eventuelt annet dill. Jeg har ikke prøvd å feste ski på sekken, så jeg vet ikke hvordan dette vil fungere. Det er gode kompresjonsmuligheter, men det er kanskje litt kaotisk mange reimer og spenner.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd. Mye for pengene når Oslo Sportslager tydeligvis har bestemt seg for å promotere Gregory i Norge med lav pris på denne modellen. Ser ingen grunn til at du ikke skal løpe og prøve sekken for å se om den passer deg. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vanvittig! Kjøpte Palisade 80 i går fra oslosportslager.no til kampanjeprisen 2149, i dag er den satt opp til 4300! Helt fantastisk at jeg rakk dette før den steg opp i pris. Håper sekken er like fantastisk! :idea: Andre som har gode erfaringer med denne? Evt. dårlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også denne sekken, kjøpt på Oslo Sportslager til -50% for et års tid siden. veldig fornøyd, sekken er god og ikke minst lett for en sekk i denne størrelsen..

vet ikke hvorfor de kjører konstant kampanje på denne, gregory går for å være en av de store produsentene, men jeg klager ikke..

alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.