Gå til innhold
  • Bli medlem

Klattermusen Mjølner ryggsekk.


PEREK

Anbefalte innlegg

  • 3 år senere...
Annonse

Hei,

helt klart en spennende sekk!

Jeg har prøvd sekken med vekt (en del klatretau) i butikk (Addnature.se i Stockholm), men aldri over noen form for distanse.

Vil så absolutt anbefale deg å prøve den. Det var en veldig god sekk å bære i 15 min :P

Du har sikkert sett på bildene allerede, men den har en flott løsning over kragebeinene - for å avlaste. Den var, etter mitt skjønn, enkel å tilpasse og satt godt til ryggen.

Den slanke tønneformen holder vekten nær ryggen og rulletoppåpning er genialt.

Mener å huske at det følger med en vanntettsekk som fyller hele hovedrommet.

...og ikke minst er den lett.

Mulig det er verdt å søke litt på utsidan.se

Har du funnet noen erfaringer? Eller prøvd den selv?

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Har selv den gamle modellen av Mjølner, som jeg mest bruker til lengre vandringer med lett oppakning ( tror den er rundt 65 L -/+) og den har høy komfort på grunn av bæresystemet. Litt tungvint pakkesystem og reimsystem samt minus på at sekkn er "lite" vanntett mm du ikke bruker den vanntettet pakksekken som følger med eller et regntrekk ( jeg bruker stort sett det siste ) samt mindre pakksekker for tøy mm.

For tyngre bør bruker jeg Norrønnas

recon synkroflex Pack 125L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Jeg har akkurat kjøpt meg en slik sekk, men har enda ikke tatt den med på tur, kunn gått i skogen hjemme i noen timer. I starten var det noen små justeringer som måtte til, men når innstillingene var gjordt satt den veldig bra. Sekken veide rundt 28kg.

 

Tidligere har jeg hatt en Arcteryx Bora 80L, som var en veldig god sekk, men bestilte den i large og burde hatt medium. Hadde den fortsatt vært på markede ville jeg kjøpt en lik i min str. 

 

Klättermusen Mlölner var da det nye valget. Har lest en del rundt og kom frem til at dette var sekken å prøve, fremfor Arcteryx Altra. Mange av de tidligere feilene er rettet opp og forbedret.

 

Men som alle andre produkter er det noen pluss og minus tegn.

 

Pluss: Den er veldig god på ryggen, den er lett å stille inn og selv om ting ser komplisert ut. Det en lett og gjennomførbar oppgave. 

Vekten ligger tett til ryggen og sekken er stabil.

Det er skille mellom bunn og topp

Mulighet til å ha sidelommer +++

Stoffet virker slitesterkt og robust

Den er veldig lett for en sekk som har bæreramme

God ventilasjon mellom sekk og rygg

Kan komprimeres

 

Minus: Den er svart innvendig (innhodet blir mindre synlig)

Ryggputen ser ut som en svamp. (Kan samle seg mye vann, og eventuelt fryse til is/stein eller få feil form om vinteren.)

Savner hurtig inngang til det store rommet. (glidlås på siden) 

 

Men siden jeg selv gikk for denne sekken så mener jeg å tror det er et godt produkt inntil det motsatte er bevist.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det nokon som har erfaring med Klättermusen Röskva, evt. Arvaker?

Har dette same bæresystem som Mjølner?

Eg skal ha ein sekk på ca 65 liter. Evt andre tips?

Bjørnar

 

 

Jobber med å teste Mjölner, og har lyst på Allsvinn.

Med Tanke på bæresystemet virker det som et bunnsolid opplegg. Har brukt Mjölner nå i 5 dager på Sognefjell, og er veldig fornøyd med bæresystemet. Skulderreimene på Mjölner og Arvaker er like men ikke hoftebeltet. Vet ikke men tror ikke hoftebeltet på Arvaker er beveglig på samme måte som hos Mjölner. Men du har gode justeringsmuligheter i bredde og høyde. 

 

Hvis noen har noe info eller erfaring med Allsvinn så del det gjerne!? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.