Gå til innhold
  • Bli medlem

Valldal


ods

Anbefalte innlegg

På ferie i naturskjønne Valldal hadde jeg tenkt å få med meg en lenge påtenkt tur til Muldalsegga/Trollkyrkja (1766 m).

 

Da jeg så at det var kommet mye nysnø i høyden, fikk jeg istedenfor anbefalt Ormula av lokale kjentfolk.

 

Dette skulle etter utsagn være en flott utsiktstopp med sine vel 1400 meter. Man starter oppstigningen nær en campingplass like nord for Valldal downtown. Setersti fører opp lia til Jamtesetra og videre til skogkanten. Videre følges sydryggen rett til topps. Det er vedvarende motbakke hele veien så høydemetrene går fort unna.

 

Utsagnene om flott utsiktstopp kan jeg underskrive. I sydvest lå Sunnmørsalpene badet i sol. Videre vest- og nordvestover fanget blikket Moldepanoramaet med Lauparen som sentralt blikkfang. I syd majestetiske Torvløysa og Skårene. Og østover, mine opprinnelige turplaner samt Tafjordfjellene med Puttegga som midtpunkt. En topp som kan anbefales hvis en ferdes i disse trakter.

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.