Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur til Jotunheimen


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg har planer om en tur nå i uke 30. Tenkte å gå Leirvassbu-Skogadalsbøen-Olavsbu-Leirvassbu. Hvordan er forholdene der nå? Er det noe snø, og er dette ei grei rute for en "halvfersking" som meg?

Tenkte også å ta Galldhøpiggen i samme omgang.

Gleder meg til tur, og har bestillt finvær :)

Hilsen Birgit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen store snømengder mellom Olavsbu og Skogadalsbøen ihvertfall dersom du går Skogadalen. Du vil møte på noko snø på overgangen mellom Skogadalen og Raudalen(???) 1604 moh, men snøen er stortsett fast og fin og gå i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo ut som en trivelig rute det der! Litt mindre folk enn f.eks Gjendesheim, Memurubu osv.

Du kommer ikke forbi Galdhøpiggen riktignok. Skal du på den må du innom Spiterstulen.

Det som kanskje er enda lurere da er å gå oppom hytta på toppen av Fanaråken. Dette er en lett topp, enda greiere enn Galdhøpiggen til og med. De har mat og overnattingsmuligheter oppå der. Det er mulig å bli med brefører ned igjen til Sognefjellshytta eller Krossbu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.